Гъвкаво работно време задържа ИТ специалистите

Изострената конкуренция в търсенето на ИТ специалисти прави наемането и задържането на квалифицирани кадри задача от изключително значение за повечето организации. Пазарът за ИТ работа не е бил толкова добър от края на 90-те години, но освен това е и твърде взискателен.

Технологията и бизнес средата продължават да се променят много бързо. За да бъдат конкурентоспособни в глобалната икономика, ИТ специалистите трябва да могат да научават и прилагат нови умения, писа informationweek.com.

Днешната ИТ работа изисква повече от добри технически способности – тя изисква още познания за бизнеса и индустрията, ефективна комуникация и екипни умения.

Проучване, извършено с помощта на организацията “Общество за информационен мениджмънт”, показва, че в момента ИТ мениджърите се безпокоят най-много от това как да задържат на работа ИТ специалистите. Загубата на добри ИТ кадри струва скъпо на компаниите и често има разрушителни ефекти.

Когато един талантлив специалист напусне, веднага започват да се правят разходи за наемане и обучение, както и такива, свързани със загубата на познания на специалиста за неговата компания. Набирането и назначаването на ИТ кадри не е никак евтино. Разходите по тези дейности варират в зависимост от типа работа и изискваните специфични умения.

Gartner оценява, че разходите по замяната на ИТ служител са 2.5 пъти повече от годишната заплата на ИТ специалиста, който напуска компанията. Набирането на кадри включва разходи за реклама, за хора, които правят подбор на кандидатите, за пътувания, интервюта и обучение. Освен това се губи продуктивност, тъй като новият ИТ специалист има нужда от време, за да навлезе в ритъм.

Практиката е формирала 6 основни правила за поддържане на високо настроение сред ИТ персонала: отворена и честна комуникация; добри взаимоотношения работник – мениджър; доверие между колегите; работна среда, изпълнена с предизвикателства; възможности за напредък в кариерата и в уменията; равновесие между работа – личен живот.

Задържането на ИТ кадри вече придобива изключително голямо значение за всяка организация. Изграждането у ИТ професионалистите на необходимите бизнес, технически и комуникационни умения, за да успеят в ерата на глобализацията, е не по-малко важен въпрос.

ИТ специалистите искат да повлияят на свързаните с технологиите решения. Освен това, те  искат да бъдат уважавани и разпознавани от своите мениджъри, както и да бъдат определяни като ценни членове на организацията. Топ приоритет за компаниите би трябвало да бъде създаването на работна среда, изпълнена с предизвикателства, и в същото време комуникационните канали да бъдат отворени, за да могат служителите да се съветват със своите мениджъри.

Друг важен фактор за задържане на ИТ специалистите в една компания е да им се предостави автономност и гъвкавост. ИТ спецовете искат постоянно да обновяват своите умения, за да се възползват от възможности за напредване в кариерата. Работодателите, от друга страна, се нуждаят от подготвен ИТ персонал, който да прилага ефективно новите технологии, за да се задоволят бизнес изискванията.

Организациите, които предоставят обучение с възможности за развиване както на техническите, така и на бизнес уменията, са на прав път. Независимо от заплатата, която ИТ специалистите получават, ако те не виждат възможност за подобряване на уменията си или за напредване в кариерата, то със сигурност започват да се оглеждат за нов работодател.

Компаниите също така трябва да внимават много и с факторите, които влияят на равновесието работа-личен живот. Работната среда трябва да бъде такава, че да не накланя везните прекалено много в полза на лявата страна. На ИТ спецовете добре ще се отрази гъвкавост в работното време, възможност да работят от вкъщи, желани удобства, както и щедри ваканционни и празнични пакети. Точно тези неща подобряват за дълго морала на служителите.

Коментари по темата: „Гъвкаво работно време задържа ИТ специалистите”

добавете коментар...

  1. Ivo

    Taka e, oceniavani nai pasva.

  2. Коректор

    Може би оценявани е най-точно в случая за recognized

  3. Ivo

    Освен това, те искат да бъдат уважавани и разпознавани от своите мениджъри, както и да бъдат определяни като ценни членове на организацията.
    kato prevezdate ot angliiski, pone prevezdaitepo smisal. Tuka ne stava duma za razpoznavane a za nagrazdavane. Smisala na (recognized).

Коментар