Най-голямата компания за търсене в интернет, Google, и нейният подгласник Yahoo отложиха широко коментираната рекламна сделка помежду си. Реализацията на проекта ще се забави поне до края на годината, за да могат антимонополните органи на САЩ да анализират последствията от партньорството на основните конкуренти в интернет търсенето, съобщи Франс Прес.
Google и Yahoo подписаха споразумение през юни, след провала на преговорите за поглъщане на Yahoo от Microsoft. Съгласно договора, реклами от системата на Google ще се показват в продължение на четири години на страниците с резултати от търсене в Yahoo.
Споразумението важи за територията на САЩ и Канада и включва опция за удължаване с 6 години, така че общият срок на договора може да достигне 10 години.
В индустрията обаче се чуха гласове, че сделката, с която двете компании поемат контрола на 90% от рекламния пазар, ще се отрази негативно на конкуренцията и ще ограничи избора на рекламодателите. Резултатът би бил повишаване на цените за реклама в интернет.
След като повече от три месеца разглежда казуса, американското правосъдно министерство не можа да излезе с окончателно решение. Това накара Google и Yahoo да отложат старта на партньорството, за да дадат допълнително време на антимонополните органи. Очаква се договорът да бъде одобрен или отхвърлен в рамките на настоящата година.