Водещ анализатор препоръча на музикалната индустрия да приеме факта, че CD-то е мъртво, и да се насочи изцяло към онлайн дистрибуцията.
Музикалните ритейлъри да изоставят модела с предварително записани компактдискове, съветват от Gartner. Преходът към онлайн дистрибуция трябва да се извърши до преди следващата коледа, препоръчват експертите.
Приходите от CD-та намаляват бързо от началото на новия век. Компактдисковете никога няма да отвоюват загубения си пазарен дял, твърди Gartner.
Преходът от търговия с физически CD носители към онлайн дистрибуция е в ход. Ритейлърите вече намаляват площта, отделена за компактдискове.
Същевременно напредъкът в широколентовите връзки, Wi-Fi комуникациите и мобилните телефони предоставя нови възможности за маркетинг, промотиране и дистрибуция на музика.
Ритейлърите могат да намалят цената на CD-тата, като приложат модел на запис по поискване (burn-on-demand), съветва Gartner. Това означава, че на лейбълите няма да се налага предварително да осигуряват тиражи според очакваното търсене, което ще им помогне да намалят разходите за CD продукция.
Социалните мрежи и мобилните музикални услуги пък ще помогнат много за промотиране на онлайн песни и албуми, заключават от Gartner.
И аз това щях да ги критикувам. какви са тия ритейлъри. А лейбъли? Защо Коледа е написано в малка буква?
Калпазани!
Абе ква е тая дума Ритейлърите?
RETAIL – продажба на дребно или просто продажба
търговците на музикални CD-та звучи по-добре баси.
Хора, осъзнайте се, пишете на много извратен език.