Музикалното CD е мъртво, отсече Gartner

Водещ анализатор препоръча на музикалната индустрия да приеме факта, че CD-то е мъртво, и да се насочи изцяло към онлайн дистрибуцията.

Музикалните ритейлъри да изоставят модела с предварително записани компактдискове, съветват от Gartner. Преходът към онлайн дистрибуция трябва да се извърши до преди следващата коледа, препоръчват експертите.

Приходите от CD-та намаляват бързо от началото на новия век. Компактдисковете никога няма да отвоюват загубения си пазарен дял, твърди Gartner.

Преходът от търговия с физически CD носители към онлайн дистрибуция е в ход. Ритейлърите вече намаляват площта, отделена за компактдискове.

Същевременно напредъкът в широколентовите връзки, Wi-Fi комуникациите и мобилните телефони предоставя нови възможности за маркетинг, промотиране и дистрибуция на музика.

Ритейлърите могат да намалят цената на CD-тата, като приложат модел на запис по поискване (burn-on-demand), съветва Gartner. Това означава, че на лейбълите няма да се налага предварително да осигуряват тиражи според очакваното търсене, което ще им помогне да намалят разходите за CD продукция.

Социалните мрежи и мобилните музикални услуги пък ще помогнат много за промотиране на онлайн песни и албуми, заключават от Gartner.

Коментари по темата: „Музикалното CD е мъртво, отсече Gartner”

добавете коментар...

  1. Ъххъ

    И аз това щях да ги критикувам. какви са тия ритейлъри. А лейбъли? Защо Коледа е написано в малка буква?

    Калпазани!

  2. Мартин

    Абе ква е тая дума Ритейлърите?

    RETAIL – продажба на дребно или просто продажба

    търговците на музикални CD-та звучи по-добре баси.

    Хора, осъзнайте се, пишете на много извратен език.

Коментар