Нетбуците се оказаха от голяма полза за Seagate

Когато Asus пусна първите нетбуци, те имаха само флаш памет. Сега всеки нов компютър от този клас, базиран на процесор Atom, предлага твърд диск. За компания като Seagate, най-големия производител на HDD, това е добре дошло.
Преди две години тайванците смятаха, че не им е нужен твърд диск за техните Linux базирани нетбуци, насочени към сърфиране в уеб и с презумпцията, че данните ще са в облака.
Днес ситуацията е коренно различна. Тъй като повечето потребители предпочитат Windows XP, три четвърти от нетбуците идват с добрия стар твърд диск.
За нас това е голяма победа, тъй като продаваме повече твърди дискове, каза Бил Уоткинс, изпълнителен директор на Seagate по време на изложението CES в Лас Вегас.
Seagate печели добре от дисковете за потребителска електроника. Компанията представи устройство FreeAgent HD Theater, което позволява съдържание, съхранявано на външен твърд диск, да бъде свързано чрез док станция към РС и телевизор.
Именно сторидж решения от този тип носят високи печалби за Seagate. Бизнесът с персонални компютри, където компанията е основен доставчик на дискове, е в криза. Очаква се индустрията да отбележи спад през настоящата година за първи път от 2001-а насам, когато се спука хай-тек балонът.
През декември продадените от Seagate твърди дискове бяха по-малко, отколкото през септември, което се случва за първи път на компанията. За сметка на това обаче консуматорските устройства като FreeAgent отбелязаха 15% ръст в продажбите. През настоящата година Seagate планира да стъпи и на SSD пазара.

Коментар