За трето поредно тримесечие Lenovo Group отчита двуцифрен растеж на приходите на годишна база, става ясно от финансовия доклад на компанията за периода юли-септември (второ фискално тримесечие на 2018/2019), огласен тази седмица.
Приходите на Lenovo за периода достигат $13,4 млрд., което е растеж с 14% на годишна база (18%, ако не се отчита влиянието на валутните колебания). Това е най-високият приход за тримесечие от близо четири години насам, подчертават от компанията.
Lenovo отчита и второ поредно тримесечие на висока печалба преди облагане с данъци – $213 млн., или шест пъти повече, в сравнение със същия период на миналата година ($178 млн.) на фона на увеличението на печалбата във всички бизнес дейности.
„Без съмнение Lenovo е в период на силен, устойчив растеж и съм убеден, че способността ни да следваме нашата ясна мисия, стратегия и изпълнение ще продължи да ни носи още по-силни резултати през идните тримесечия“, коментира резултатите главният изпълнителен директор на Lenovo Group Ян Юенцин.
Всяко от ключовите бизнес поделения на Lenovo отчита значителен растеж и силни пазарни позиции през периода:
Бизнесът с интелигентни устройства (Intelligent Devices Group) отчита растеж на приходите от 10% на годишна база и е на стойност $11,84 милиарда.
Бизнесът с персонални компютри и смарт устройства (PC and Smart Devices/PCSD), като част от направлението с интелигентни устройства, отчита приходи на стойност $10,2 млрд., което представлява увеличение с 18% на годишна база. Така за първи път той преминава психологическата граница от $10 милиарда.
Според отчета на компанията, „Lenovo е не само безспорният световен лидер в продажбите на персонални компютри с рекорден пазарен дял от 23,7%, но и продължава да е номер едно по рентабилност в индустрията – 5%“.
Motorola постига ключова бизнес цел през тримесечието – намаляване на оперативните разходи със $175 млн. долара, в сравнение със същото тримесечие на предходната година, и излизане на печалба.
Бизнесът с центрове за данни (Data Center Group/DCG) отчита петото си поредно тримесечие на растеж на печалбата (9,5% преди облагане с данъци на годишна база) и 58% ръст на приходите до $1,5 милиарда. Ключови глобални стратегически партньорства като това с NetApp, обявено през септември, значително разширяват дела на Lenovo на пазара на устройства за съхранение и управление на данни.
Предполагаме основна част от тия бройки са продадени в Китай 🙂
Да… А Ферари продават повече от произвежданата в Русе кола sin car. Така че gui дали трябва да имаме повод за гордост???
HP и Lenovo от много години са лидери в сектора – Compaq/IBM
“https://en.wikipedia.org/wiki/Market_share_of_personal_computer_vendors”
В различните страни различни вендори. Китайците са лидери (сега и преди отчасти), защото китайците за милярди, не защото са по-добри
Опел продават повече от Ферари
Кренвирши Чоки продават повече от Кренвирши Кен
и т.н.