26 служители в администрацията на Подуене работят на гишета, които обслужват средно между 200 и 300 граждани на ден с помощта на новата система за управление на опашките. Това стана ясно днес при откриване на системата в центъра за административно обслужване на столичния район.
Общо 5 офиса на общински служби в София са включени в проекта. Освен район Подуене това са още районите Слатина и Искър, дирекция "Архитектура и градоустройство" и офисът на дирекция "Общинска собственост".
Общо 154 компютъра и 32 лаптопа е получила общината в периода от 2006 година досега от Министерството на държавната администрация и административната реформа. Предоставянето на компютърна техника е част от политиката на МДААР за модернизация на държавната администрация, съдебната система и институциите, предоставящи обществени услуги, уточниха от министерството.
През 2009 г. МДААР ще продължи да модернизира структурите и в най-малките населени места.
Изпълнител на проекта за управление на опашките е фирма „Моникомп България” ЕООД, която спечели обявения от МДААР търг с оферта за близо 915 хиляди лева.
Системите за обслужване на чакащи клиенти съдържат клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети; високоговорител за обявяване на следващия клиент; комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване, и екрани на всяко гише.
Заявката на желаната услуга става чрез натискане на съответния бутон, като клиентът получава билет с пореден номер и допълнителна информация за средно време на изчакване, брой чакащи клиенти и друга информация.