След като миналата седмица назначи китаец за CEO, производителят на компютри Lenovo разкри планове за по-голямо внимание към пазара в най-многолюдната страна на света.
Според публикация в Уолстрийт Джърнъл, компанията ще се фокусира върху Китай и други развиващи се пазари.
Lenovo отчете $97 милиона загуба за последното тримесечие и незабавно замени досегашния CEO Бил Амелио с Ян Юанджин, който вече има опит като изпълнителен директор на компанията.
На поста председател на борда на директорите се завръща съоснователят на Lenovo Лиу Чуандзи.
Откакто придоби компютърния бизнес на IBM, китайската компания вложи големи усилия да се утвърди сред първите 3-4 производители на РС. Нейното присъствие на консуматорския пазар извън Китай доскоро беше минимално, но в последната година компанията атакува със серия от лаптопи, настолни РС и нетбук.
Сега Lenovo премества фокуса към пазара в Китай и развиващите се страни, като основните цели са домашните потребители и малкия бизнес, става ясно от изявление на Лиу пред американския Уолстрийт Джърнъл.
Lenovo ще остане международна компания, с две централи – в Пекин и Северна Каролина, е уточнил шефът на борда на директорите.