Решение за автоматизирано тестване, което генерира примерни въпроси и техните съответни очаквани отговори, демонстрира Христо Гергов, „тест мениджър“ в Мусала Софт, по време на QA форума UKSTAR 2019 в Лондон по-рано тази седмица.
Решението се използва от екипите в Мусала Софт и проверява дали когнитивният съветник „мисли“ и се държи според очакванията на другия участник в диалога, поясниха от българската компания, която бе единственият представител от Югоизточна Европа на конференцията.
„Чатботовете могат да бъдат сложни софтуерни решения, които съчетават предимствата на алгоритмите за машинно обучение, разбиранията за естествен език и изкуствен интелект. Целта на чатботовете е симулация на естествен разговор между двама души“, разказа Христо Гергов.
Една от основните задачи на всеки чатбот е да осигури мащабен начин за използване на съобщенията като канал за взаимодействие с клиенти. Ето защо подобен продукт непрекъснато се обогатява с нова бизнес логика. При тези обстоятелства автоматизацията на теста е задължителна, поясни специалистът.
UKSTAR 2019 е ключова конференция за общността, която се грижи за качеството на софтуерните продукти и услуги по цял свят, сподели Христо Гергов. Във фокуса на неговата презентация бе функционалното, нефункционално и автоматизирано тестване и какви неочаквани предизвикателства въвеждат те в контекста на чатбот.