За шести пореден път единственият Златен партньор на Salesforce в България, Некст Консулт, беше домакин на годишната Salesforce конференция. Полудневното събитие под надслов „The way to #digital excellence” събра над 200 мениджъри от български и международни компании, които се потопиха във вълнуващо пътешествие в света на технологиите с едни от най-изявените лица на Salesforce – CRM платформа №1 в света.
Конференцията беше открита от Орлин Дочев, управляващият партньор на Некст Консулт, който представи постиженията на компанията през годините, едно от които е и полученото наскоро отличие за една от най-бързоразвиващите се компании в Европа според класация на Financial Times.
Ето някои от най-важните акценти на събитието:
В четвъртата индустриална революция клиентът е в центъра на всичко
Конференцията започна с лекция на Хрвое Супич, регионален вицепрезидент за Централна, Източна Европа и Средиземноморието, и Станислава Атанасова, мениджър продажби Salesforce за Централна и Източна Европа, които разкриха актуалните световни тенденции при продажбите.
Според проучване на Salesforce, 79% от клиентите твърдят, че преживяването, което една компания им предоставя, е толкова важно, колкото продуктите и услугите, които им предлага. Хрвое Супич разкри, че в момента тече процес на промяна в бизнес моделите на традиционни бизнеси като телекоми, енергетика, търговия на дребно и финанси. Промените ще изправят компаниите от тези сектори в конкуренция не само помежду си, а с всички останали компании, които доставят продукти и услуги директно до крайните клиенти.
„Всеки продава всичко – телекомите продават застраховки, банките продават комунални услуги, ритейл веригите за храни продават дрехи и техника. Конкуренцията вече не е на база на продуктите, а на преживяването, а това не може да се случи без подходящите технологии”, заяви Хрвое Супич.
Опознай, персонализирай, ангажирай
Това са трите ключа към успеха в дигиталния маркетинг, според Александру Урсу, регионален мениджър Marketing Cloud в Salesforce. Той разкри 5-те топ приоритета на маркетинг мениджърите, според проучване на Salesforce, направено през декември 2018 г.:
- Ангажиране на клиентите с компанията в реално време;
- Оптимизиране на маркетинг микса така, че да подобри възвръщаемостта на инвестициите в маркетинг;
- Внедряване на модерни инструменти и технологии в маркетинг процесите;
- Създаване на единен поглед върху клиента от всички бизнес звена в компанията;
- Унифициране на източниците на данни за клиентите.
Според същото проучване обаче, едва 28% от маркетинг мениджърите са удовлетворени от възможността на компанията им да ангажира потребителите по всички канали в реално време.
Александру демонстрира на живо как платформата Salesforce Marketing Cloud позволява да се опознават клиентите на база получени данни от различни източници, да се персонализират и изпълняват индивидуални клиентски пътешествия по всички възможни комуникационни канали и как всичко това се измерва в реално време, като целият процес е подпомаган от вградения в платформата изкуствен интелект Айнщайн.
Друго независимо проучване, проведено от Nucleus Research (Marketing Automation Value Matrix, юли 2018), показва, че клиентите, ползващи Marketing Cloud, са постигнали 26% ръст на възвръщаемостта на маркетинг инвестициите си (вижте повече за Marketing Cloud).
Мобилните технологии и изкуствения интелект променят драстично пътя до покупка
„Днешните компании трябва да преосмислят потребителското преживяване – от маркетинга през продажбите до обслужването – как да инвестират в него и как да задържат позициите си предвид, че процесът по продажба винаги е различен” – сподели в представянето си един от най-очакваните гости на конференцията Ед Стоунстрийт, директор развиващи се пазари Commerce Cloud.
Той представи платформата за управление на продажби Salesforce Commerce Cloud, през която се обслужват над 1 милиард потребители годишно. Стоунстрийт посочи предизвикателствата пред компаниите в ерата на Четвъртата индустриална революция, цитирайки проучване на Salesforce, според което 85% от потребителите търсят информация едновременно по няколко канала, 75% желаят да получат персонализирана оферта на база историята на покупките си, а над 50% от онлайн покупките са повлияни от предварително посещение във физически магазин.
В отговор на тези предизвикателства изкуственият интелект на Salesforce Commerce Cloud дава възможност на компаниите да предвиждат бъдещи покупки и да изготвят индивидуални предложения, които биха ангажирали потребителите в най-висока степен.
По данни на Salesforce, компаниите клиенти на платформата, увеличават продажбите си средно с 7-16 %.
Ед Стоунстрийт отправи и друго важно послание – Salesforce е платформа, достъпна за всички, и не само за големи брандове като Adidas, L’Oreal и други могат да се възползват от нея. Той посочи компании от региона, които успешно използват платформата за управление на онлайн търговията си.
Най-голямото предизвикателство пред обслужването на клиенти – твърде много конкурентни приоритети
Според проучване на Salesforce, 42% от комуникацията и обслужването на клиентите в настоящия момент се осъществява дигитално.
Лора Георгиева, директор софтуерни решения в Некст Консулт, представи платформа номер 1 в света за обслужване на клиенти Salesforce Service Cloud. Според нея, обслужването на клиентите трябва да е интегрирано, персонализирано, иновативно и фокусирано, но в същото време компаниите са изправени пред много конкуриращи се приоритети в опита едновременно да намалят разходите по обслужване и да повишат удовлетвореността на клиентите.
Често агентите са затруднени да предоставят най-доброто обслужване, поради това, че системите, с които работят, не са свързани или информацията в тях не е консистентна. Този проблем се решава лесно със Salesforce Service Cloud, която предоставя възможности за обслужване през всички канали от едно място (чат, имейл, телефон, социални мрежи и др.), самообслужване, обслужване на място при клиента и др.
Като едно от най-големите предимства на платформата, Лора изтъкна, че над 90% от функционалностите на системата могат да се модифицират без писане на код и ползване на разработчици.
Най-добрият начин да намалите разходите си е да накарате клиентите да се самообслужват
Това заключение направи Максим Колев, партньор CRM решения в Некст Консулт, който представи Salesforce Community Cloud – решението, позволяващо на компаниите да създават собствени портали, форуми и сайтове за минути.
Според проучванията, все повече клиенти, изпитващи затруднения с продукт или услуга, предпочитат да използват информация от специализирани сайтове или групи, защото нямат време да търсят контакт със служител на компанията по телефона или в офис.
В същото време повечето портали, които компаниите ползват, са остарели, със сложни потребителски интерфейси, без достъп от мобилни устройства, с липса на основни функционалности, трудни за поддръжка и интеграция с други системи.
Ето защо с набор от разнообразни функционалности и темплейти, Community Cloud става мощен инструмент за бизнесите.
Клиентските истории от България
В частта с клиентски истории Лина Христозова, маркетинг мениджър на Омникар България – официален дистрибутор на световния лидер ExxonMobil у нас, разказа за опита от работата си със системата за B2B маркетинг на Salesforce – Pardot.
Димитър Иванов, CEO на Vega Medical – една от май-бързо развиващите се компании в сферата на медицинските технологии, посочи, че благодарение на Salesforce агентите на компанията вече могат да създават оферти и да управляват графиците си отвсякъде, по-всяко време и през всяко мобилно устройство.
Валентина Цонева, финансов и административен директор на най-голямата медийна група в страната Икономедиа, разказа за опита на компанията с внедряването на Salesforce от Некст Консулт и как управлението на продажбите и абонаментите вече е изключително лесно и удобно.
Видеото от клиентските истории е достъпно на Facebook страницата на Некст Консулт.