Производители се оттеглят от пазара на таблети

Производителите на таблети все по-трудно удържат на натиска от смартфоните с големи екрани (снимка: CCO Public Domain)

Анализатори от Digitimes Research прогнозират значителен спад на световния пазар за таблети през 2019 г., на фона на отслабващо търсене както на маркови модели, така и на устройства от производители на т.нар. „бели кутии” (white-box). Очаква се доставките на таблети да продължат да намаляват и до 2024 г. обемът на пазара може да падне под 120 милиона единици.

На iPad се пада по-голямата част от марковите доставки на таблети, но анализаторите казват, че Apple няма да бъде толкова активна в обновяването на своите устройства през следващите години, както в миналото. Що се отнася до намалението на цените на iPad, малко вероятно е то да стимулира достатъчно силно търсенето.

Според прогнозата за 2020 г., доставките на таблети трудно ще достигнат 130 милиона броя. В следващите години, поради постоянно ниското търсене, доставките ще продължат да намаляват ежегодно с около 2-3%.

Доставките на „white-box” таблети през 2020 г. ще останат слаби. Експертите отбелязват, че по правило не-марковите производители доставят модели с малък размер, чиито продажби са повлияни от популярността на смартфоните с големи размери и евтините таблети на Amazon.

В тази ситуация много производители на „бели кутии” започнаха да напускат пазара в полза на други продукти или специализирани таблети. Digitimes Research очаква все повече доставчици да поемат по този път през следващите няколко години.

По-рано анализаторите от Gartner също прогнозираха низходящо развитие на пазара за таблети в следващите няколко години. Компанията очаква продажби в размер на 140,9 милиона броя през настоящата година, спад до 137,3 милиона през 2020 г. и до 135,7 милиона през 2021 г.

Коментар