Първоначалните разходи за търговско присъствие в интернет могат да имат средна възвращаемост в рамките на 10 дни, съобщиха от софтуерния разработчик Микроинвест, позовавайки се на изследване сред свои клиенти.
Компанията пусна наскоро система за електронен магазин с интегрирана връзка със складов и търговски софтуер. Решението е предназначено за конвенционални търговски обекти, които искат да добавят и интернет към своите канали за продажба.
Системата, показана на международното ИТ изложение CeBIT в Хановер, използва обща база данни и всяка направена продажба се отчита в реално време. По този начин е невъзможно разминаване между реалните складови количества и отчетените стойности от системата за управление на търговския обект.
Подобна функционалност е новост за българския пазар и е продиктувана от желанието за увеличаване каналите за продажба на малките и средни фирми. На практика, оптимизацията не води до организационни и логистични промени в структурата на подобен обект, но е в състояние да увеличи значително приходите от продажби.
Интересът към тази възможност към момента е огромен и по думите на Виктор Павлов, управител на Микроинвест, "подаръкът за малкия и среден бизнес в условията на криза за много компании ще се окаже невероятна възможност да задържат високите си приходи".
Инвестицията в системата Електронен магазин не изисква почти никакви усилия от страна на потребителя – цялата нужна информация се извлича автоматично от досега използваната система за продажби. Поради опростената процедура по поддръжка, отпада необходимостта от ИТ специалисти, което е едно от концептуалните различия в сравнение с конкурентни системи, работещи в чужбина.