Chrome ще предупреждава за бавни сайтове

В бъдеще Chrome може да дава ясна индикация дали даден уебсайт се зарежда бързо или бавно
(снимка: CCO Public Domain)

Статистиката сочи, че съвременните интернет потребители могат да запазят концентрация за около 7 секунди. Ето защо е изключително важно собствениците на уебсайтове да се стремят към изграждане на максимално бързи сайтове. В противен случай, рискът да изгубят потенциалните си клиенти се увеличава.

Бързо зареждане означава уеб страницата да се отваря за по-малко от секунда, в идеалния случай. Според последни проучвания, забавяне със само 1 секунда при зареждане на сайта може да има огромни негативни последствия:

  • Спад на преглежданите страници с 11%
  • Влошено потребителско преживяване с 16%
  • По-нисък брой на конвертирали потребители със 7%

Google вече работи по разрешаване на проблема

В средата на миналата година, с пускане на браузъра Chrome 68, Google даде ясно да се разбере, че насочва всичките си усилия в това да направи високото ниво на сигурност в интернет стандарт. Тогава технологичният гигант обяви, че всички уеб сайтове, които нямат инсталиран SSL сертификат, ще бъдат санкционирани с по-нисък ранкинг и индикатор „Not Secure”, който да подскаже на потребителите, че се намират на незащитена страница!

След промените в сигурността, изглежда, че Google е готова да атакува и друг голям проблем за всички потребители – бавно зареждащите се сайтове. Според последната публикация на Chrome екипа, компанията работи върху изграждането на „badge” система, която да идентифицира и маркира сайтовете спрямо тяхната бързина на зареждане.

„В бъдеще Chrome може да дава ясна индикация на потребителите дали даден сайт зарежда бързо или бавно. Тези индикатори могат да бъдат под различни форми и планираме да експериментираме с различни опции, за да определим кои са тези, които носят най-много стойност на потребителите”, поясняват Ади Османи, Бен Грийнстайн и Браян Маккуейд от екипа на Chrome.

Технологията на Google ще отчита и от какво устройство потребителят достъпва сайта
(снимка: Chromium Blog)

С други думи, Chrome браузърът ще оценява скоростта на даден сайт спрямо неговото представяне назад във времето. Сайтовете, които зареждат бавно, ще бъдат маркирани от Google като такива и ще им бъдат сложени ясни маркери, които да информират потребителите за представянето на уеб страниците. Също така, екипът на Chrome обмисля да вземе предвид и устройството, през което даден потребител влиза в уеб сайта, както и мрежовите условия.

Що се отнася до самите маркери, които ще показват скоростта на зареждане, от Google все още не са определили какви ще бъдат те. В публикацията се говори за експериментиране с няколко възможни варианта – в URL полето да се показва зелена или червена лента, в зависимост от скоростта на дадения сайт, или съобщение на екрана, когато потребител попадне на бавно зареждаща страница.

Какво съветват експертите?

Екипът на хостинг компания ICN.Bg, която имат 15-годишен опит в предлагането на интернет услуги, съветва собствениците на уебсайтове да не чакат влизането на промените, за да оптимизират сайтовете си.

„От информацията, която имаме, стигнахме до заключението, че всички тези актуализации са в процес на тестване и експериментиране. Според нас, Google ще срещне трудности да имплементира този тип оценяване, тъй като има прекалено много фактори, които влияят на скоростта на даден сайт. Това включва какъв тип е сайтът, откъде се достъпва и през какво устройство”, сподели Борислав Бориславов, технически директор в ICN.Bg.

Въпреки това, експертът препоръчва на всички собственици на сайтове да обърнат специално внимание на времето за зареждане на техните страници, тъй като то играе огромна роля за по-доброто потребителско преживяване и по-високия ранкинг в търсещите машини.

Дори експериментът на Google да бъде официално интегриран като функционалност в браузъра Chrome в бъдеще, към момента той определено е поредното подсещане, че скоростта на зареждане на сайта е от изключителна важност.

В допълнение, специалистите препоръчват да се спазват основните правила, що се отнася до изграждането на оптимизирани уеб страници. Това включва оптимизиране на изображения и видеа, използване на кеширащи инструменти, избягване на инсталирането на повече от необходимите плъгини и др.

Не на последно място, огромно значение има и хостинг доставчикът, на който ще се довери собственикът на уебсайт. „Уверете се, че сайтът ви ще бъде разположен на NVMe SSD бързи дискове и че ще имате достъп до кеширащи инструменти. Това ще гарантира по-доброто представяне на сайта ви”, казват експертите.

Коментар