Почивки и пътувания, дрехи и мода, забавления с приятели – това са топ 3 на приоритетите, от които средно 51% от младите европейци на възраст от 25 до 34 години не биха се отказали дори и в условията на тежката икономическа криза. Така се твърди в публикуваните наскоро резултати от изследване на Viacom Brand Solutions International (VBSI).
Щом най-активната и платежоспособна група от населението на Европа и света все още има желание да дава голяма част от средствата си за пътувания и почивки, дали има и друга група, която желае умело да им ги взема? Кои сега са примамките за хората, които все още имат пари за харчене в туризъм? Как се стига до тях и как се прави така, че „да ни забележат”?
Преди малко повече от година ирландският туристически борд Tourism Ireland проведе своя симпозиум за е-Маркетинг. Тогава, дори и без да разполагат с резултатите от проучването на VBSI, стратезите на европейския „икономически тигър” обявиха, че „за да остане конкурентноспособна и успешно да развива бизнеса си, туристическата индустрия трябва да съсредоточи усилията си в реализация на уеб-базирани маркетинг активности и бързо да се адаптира към разрастващото се влияние на туристическите интернет форуми”.
Освен това, участниците в авторитетния форум прогнозираха, че до 2010 година повече от 75% от чуждестранните туристи ще организират и резервират своите пътувания и почивки в Ирландия онлайн. Но не си останаха само с прогнозите, ами побързаха да обявят и старта на една от най-уникалните и до днес интернет маркетинг кампании.
Идеята? Уникална, защото това е първата в света про-активна маркетинг кампания на туристическа дестинация, която се осъществява в интернет-базиран, виртуален свят.
Целите? Да се промотира Ирландия като атрактивна туристическа дестинация; да се установи качествено нова и ефективна форма на достъп и контакт с модерния потребител на туристически услуги; и съвсем не на последно място – открит, про-активен маркетинг.
Мястото? Най-големият 3D виртуален свят – Second Life.
Разбира се, изборът на място не е случаен. Статистиката показва, че 60% от потребителите на този сайт в реалния си живот са жители на четирите най-големи ирландски пазара за туристически услуги: Великобритания, САЩ, Германия и Франция. От не по-малко значение е и фактът, че половината от тези потребители са на възраст около и малко над 30 години, което е ключов демографски фактор за туризма на островната държава.
Second Life e интернет-базиран свят, плод на въображението на своите създатели – „жители”, което ще рече милионите официално регистрирани потребители от цял свят. Там ти си този, който си мечтаеш да бъдеш, като сам създаваш своето 3D превъплъщение, а животът ти е буквално такъв, какъвто сам си го направиш.
Ако си „жител”, можеш да пътуваш, да изучаваш, да се забавляваш и общуваш с приятели, да участваш в различни дейности, да търгуваш предмети и услуги в местната валута Linden Dollar.
След появата си през 2003, Second Life бързо се разраства и в момента неговите „жители” надхвърлят 10 милиона, от които около 2 милиона са с „постоянно гражданство”. т.е. редовни посетители на сайта.
За целите на продължилата шест месеца кампания на Tourism Ireland, ирландският разработчик John Mahon от PickSL създава виртуалното копие на столицата Дъблин в Second Life. Кампанията включва разнообразни промоционални събития и хепънинги.
Началото, например, е поставено с фестивала „Открийте Ирландия”. В рамките на това събитие пет групи и седем DJ-я свирят “на живо” на голяма сцена, разположена на емблематичната за Дъблин Grafton Street. Също там може да се разгледа и фотографска изложба с пейзажи от Ирландия. На един от мостовете на River Liffey се провежда ревю с модели на ирландски дизайнери, а на големи видео-стени се показват рекламни клипове, озвучени с оригиналната музика на ирландски композитори.
Дъблин в Second Life днес е утвърдена дестинация за ценителите на живата музика и добрите DJ-и, а местният The Blarney Stone е най-популярният ирландски бар във виртуалната реалност. Според статистиките на сайта, градът много често попада в списъка на 10-те най-популярни уеб туристически дестинации.
За удовлетворение на създателите на кампанията, успехът и популярността на виртуалния Дъблин подсилват въздействието на посланието за атрактивността на реалната дестинация.
Tourism Ireland е първият бранд, който се ангажира с про-активно маркетинг присъствие във виртуалния свят Second Life, но далеч не и първият, който стъпва на тази нестандартна “промоционална сцена”. Там те са в компанията на редица водещи световни марки като Coca-Cola, Vodafone, IBM, Toyota, Sony и Adidas.
Не са малко и представителите конкретно на туристическата индустрия. Starwood Hotels са използвали многомилионната аудитория на Second Life за да промотират дизайна на своя нова серия от хотели. Гигантът Thomas Cook Group PLC предлага пакети за виртуални пътувания, а много туристически бордове представят виртуални копия на своите топ-дестинации.
И в това няма нищо чудно. Все пак експертите прогнозират, че само след едно десетилетие мрежата ще стане триизмерна и виртуалните светове от типа на Second Life ни дават представа как ще изглежда и какви ще бъдат възможностите на интернет в съвсем недалечното бъдеще.
Източник: ICYGEN