България има да наваксва в широколентовия достъп





Необходимостта от широколентов достъп нараства бързо както в Европа, така и в България. Движещ фактор са услугите и приложенията за сваляне на данни, които изискват широк диапазон на достъпа – като VoIP и IPTV, заявиха експерти по време на Европейския тур на камиона на Нокиа Сименс Нетуъркс „Фиксирани мрежи".

Компанията очаква пазарът на фиксирани мрежи в Европа през следващите години да нарасне значително по-бързо от мобилния пазар. Вследствие на това, доста от европейските правителства, които вярват, че фиксираните мрежи са жизненоважни за националната конкурентоспособност, обявяват програми за подпомогане на телекомуникационната инфраструктура.

Според последните доклади и анализи, европейските потребители все повече използват възможностите на интернет и телефоните. В момента България обаче не оползотворява цялостно бизнес потенциала на тази тенденция, търпи критики от ЕС за слабото разпространение на широколентовия достъп и е насърчавана да разшири и развие инфраструктурата.

България е единствената страна-членка на ЕС, в която нивото на разпространение на широколентов достъп до интернет е 3 пъти по-ниско от средното за Съюза.

„Нивото на разпространение на широколентовия достъп може и да не е високо, но вече наличните услуги са с много високо качество: българските потребители се радват на високи скорости за сваляне на данни – 46,5% от широколентовите линии са над 10Mbps, което нарежда България на първо място в Европейския съюз”, каза Дитер Ангерер, изпълнителен директор за България на Нокиа Сименс Нетуъркс.

“Високоскоростните широколентови инфраструктури ще осигурят по-бързо пускане в действие на напредналите услуги, изискващи широк диапазон на достъпа. Осигуряването на повече стимули за използване на онлайн транзакции и услуги вместо хартиени или физически такива, ще окаже незабавно влияние както върху качеството на живот на гражданите, така и върху бизнес ефективността”, допълни Ангерер.

В сферата на фиксираните мрежи, пазарът се ориентира от гласови услуги към телекомуникации и събирателни интернет приложения, фокусът се премества от таксуване на връзката към таксуване на сесията.

"Сега пазарът на фиксирани мрежи изисква повече от всякога нов, креативен подход, който да поставя приоритети върху основни области като нуждите на крайния потребител, работната ефективност и дългосрочния растеж”,каза още Дитер Ангерер.

Нокиа Сименс Нетуъркс може да предложи на операторите готови решения, които ще им помогнат да отговорят на пазарните предизвикателства. Компанията се фокусира върху няколко сновни програми, чиято цел е да подобрят качество на услугите за крайния потребител и ефективността на мрежата.

по темата: „България има да наваксва в широколентовия достъп”

добавете коментар...

  1. any

    европейските потребители все повече използват възможностите на интернет и телефоните като средства за комуникация

    второто със сигурност 🙂

Коментар