Intel продължава да консолидира своето портфолио от продукти и услуги, като се освобождава от ненужни активи. Чипмейкърът продаде подразделението Home Gateway Platform Division на калифорнийската компания MaxLinear за 150 милиона долара.
Сделката е поредна стъпка в стратегията на Intel за намаляване на разходите чрез продажба на дейности, които не носят желаната печалба, отбелязва в публикация по темата TechPowerUp.
Home Gateway Platform Division беше опит на Intel да се конкурира на пазара на едночипови системи (SoC) за домашни шлюзове, Wi-Fi и Ethernet точки за достъп с компании като Qualcomm и Broadcom.
Преди това Intel продаде бизнеса си за разработка и производство на мобилни модеми за Apple, като обоснова това решение с факта, че подобни устройства не мотат да осигурят привлекателна печалба.
С други думи, Intel се преориентира към високо-рентабилни пазари, на които вече има доминиращо положение, вместо да изразходва усилия за диверсификация на силно конкурентни пазари.
Те и на техните основни пазари все повече губят дял.