IBM е оценена като най-скъпата хардуерна марка

Най-скъпата хардуерна марка през 2008 година е била тази на IBM, според анализаторите от Brand Finance.

Стойността на бранда IBM в класацията Топ 10 на производителите на хардуер възлиза на 31,5 милиарда долара.

Макар че през 2004 година IBM продаде своя бизнес с лаптопи и РС на Lenovo, Синият гигант запази четири сървърни бранда. Продажбите на мейнфреймите z Series помагат изключително на компанията в условията на икономическа криза.

Пет японски компании влизат в челната десетка. Най-напред е Sony ($11,6 млрд.), която заема четвърто място, а Toshiba ($6,8 млрд.) е шеста, следвана от Panasonic ($5,8 млрд.). Fujitsu ($4,4 млрд.) и NEC ($4,3 млрд.) са на последните две места в Топ 10 на хардуерните производители.

Конкурент на IBM за най-скъп бранд е HP. Корпорацията от Пало Алто, Калифорния, е получила оценка 23,8 милиарда от Brand Finance и заема второ място. HP разполага с внушително портфолио от продукти за корпоративния и консуматорския сегмент – от лаптопите, през принтерите до мрежовите комутиращи системи.

Apple, производителят на стилни мобилни и настолни компютри, както и на популярни джаджи като iPod и iPhone заема трета позиция с бранд на стойност $13.6 млрд.

Петото място е за друг американски производител – Dell, който се бори с HP за лидерство на световния пазар на персонални компютри. Брандът на компанията е оценен на $8,2 млрд.

В десетката влиза и Philips с бранд на стойност $5,6 млрд., което й отрежда осмо място. Общата стойност на брандовете в Топ 10 на хардуерните производители е намаляла с 40% през миналата година, отчита анализът на Brand Finance.

Коментар