Xiaomi започва да отнема дял от Huawei в Европа

Xiaomi регистрира скок на пазарния си дял в Европа през първото тримесечие
(снимка: CC0 Public Domain)

Делът на Huawei на пазара за смартфони в Европа намалява, докато Xiaomi засилва позициите си, което може да се тълкува като преливане на потенциални купувачи от единия към другия бранд.

Нови данни на изследователската компания Counterpoint показват, че през първото тримесечие на годината пазарът на смартфони в Европа регистрира спад от 7% на годишна база и 23% спрямо предходното тримесечие, поради пандемията COVID-19.

Продажбите в Западна Европа са намалели по-силно, отколкото в източната част на континента – с 9% спрямо 5%. Анализаторската компания не разкрива конкретни данни, но хвърля светлина върху разпределението на пазара между различните производители.

Безусловен лидер е корейската Samsung, макар че нейният дял намалява от 31% до 29%. Голямата промяна е слизането на Huawei от второ на трето място, като делът на китайския производител, засегнат и от пандемията, и от санкциите на САЩ, пада от 23% на 16% за една година.

В резултат на отстъплението на Huawei, конкурентът Apple се изкачва на второ място, като заемай 22% от пазара на смартфони в Европа през първото тримесечие и бележи ръст от 1% на годишна база.

Но още по-впечатляващ е прогресът при китайската Xiaomi, чийто пазарен дял скача от 4% до 11%. Логично може да се предположи, че голяма част от потенциалните клиенти на Huawei са преминали към Xiaomi, която заема четвърто място на пазара.

В топ 5 на европейския пазар за смартфони се позиционира още една китайска компания. Това е Oppo и при нея също се наблюдава сериозно покачване на пазарния дял – от 1% до 3% в рамките на една година.

Коментари по темата: „Xiaomi започва да отнема дял от Huawei в Европа”

добавете коментар...

  1. Българин

    Една китайска компания отнема от друга.

Коментар