iPhone, а и други устройства на Apple стават все по-скъпи, затова компанията обмисля варианти да използва алтернативни модели за продажби, за да смекчи натоварването за джоба на потребителя.
Източници на Блумбърг твърдят, че Apple разработва абонаментна услуга за iPhone и друг свой хардуер. Това ще означава потребителите да плащат месечна такса, а не авансово голяма сума за придобиване на устройство от емблематичната компания.
Според източниците, цитирани в изданието, хората „вероятно” биха управлявали абонаментите си чрез своите акаунти в Apple. Подробностите за новото начинание все още са оскъдни.
Твърди се, че услугата ще включва редовни надстройки и ще стартира в края на 2022 г. или началото на 2023 г. Цените също са обект на коментар. Самата фирма е доста мълчалива относно новия си проект.
Според пазарните анализатори обаче, „компанията не се срамува да премине към абонаменти”, което е видно от начина ѝ на работа. Дигиталните услуги като Apple Music, TV+ и Fitness+ представляват бързо нарастваща част от приходите на фирмата. Те помагат за смекчаване на пиковете и спадовете в сезонните цикли на продажби.
По-широкото предлагане на абонамент за хардуер би разширило тази стратегия – Apple може да разчита на по-стабилен и по-предвидим поток от приходи, особено от клиенти, които иначе биха чакали по-дълго, за да сменят своите джаджи.