Microsoft приключи работата по кода на новия си пакет от приложения Office 2007 и го пуска за производство, стана ясно вчера. Софтуерът ще бъде достъпен за фирмите на 30 ноември заедно с новата операционна система Vista и мейл сървъра Exchange. Версиите за консуматорския пазар се очакват в началото на 2007 г.
След като кодът е готов, пред Microsoft остава задачата да убеди потребителите да си купят новите продукти. Това няма да е толкова лесно, смятат анализатори на пазара. Софтуерният гигант вероятно ще се сблъска с инерцията, който забавя решенията за ъпгрейд, независимо кой е доставчикът.
Повечето потребители не правят ъпгрейд, освен ако нямат достатъчно основателна причина за това. Една такава причина е покупката на нов компютър, посочват от Yankee Group.
По принцип покупките на софтуер се подчиняват на подобно поведение. Само 15% от потребителите правят ъпгрейд заради новите характеристики. Останалите не актуализират версиите си, докато хардуерът им функционира добре. Предизвикателството пред Micriosoft е да убеди консервативните потребители, че това, което им предлага, е достатъчно добро, за да предприемат ъпгрейд.
Все пак, от 20 до 30% от тези потребители ще направят ъпгрейд към новия софтуер в следващите 6 до 12 месеца, смятат от Yankee. Причините са свързани с подмяна на хардуера и финансовите стимули, които Microsoft ще предложи при покупка на Office 2007.
Сред най-важните характеристики на Vista и Office 2007 са новият потребителски интерфейс, новият файлов формат, подобреното търсене и богатите мултимедийни възможности.