Samsung Display реши да закрие бизнеса си с течнокристални дисплеи (LCD) окончателно през юни. Мотивите на компанията са свързани с намаляващото глобално конкурентно предимство поради по-евтините продукти, произвеждани от китайските и тайванските “колеги”.
Решението на дисплейния филиал на Samsung Group дойде шест месеца по-рано от очакваното, до голяма степен поради бързите загуби от падащите цени на LCD екраните. Според Display Supply Chain Consultants (DSCC), американска фирма за пазарни проучвания, средният ценови индекс на LCD панелите, измерен спрямо 100 през януари 2014 г., ще спадне до 36,6 през септември тази година. Цифрата се е смъкнала под рекордно ниското ниво от 41,5 през април.
Друг фактор за решението е партньорството на Samsung Electronics, най-големият купувач на продуктите на Samsung Display, с чуждестранни доставчици на LCD екрани, включително BOE Technology Group, китайски производител на електронни компоненти, и AU Optronics Corp, тайвански производител на LCD панели.
Първоначално бе планирано филиалът за дисплеи да затвори LCD производството в края на 2020 г., но планът беше отложен по искане на компанията-майка Samsung Electronics поради внезапния скок на цените на LCD дисплеите на фона на пандемията Covid-19.
След новото решение за закриване на бизнеса с течно-кристални дисплеи Samsung Display ще се фокусира върху производството на дисплеи с органични светодиоди (OLED) и дисплеи с квантови точки (QD). Очаква се служителите на LCD бизнесите да бъдат прехвърлени в QD дивизията.