“Информационно обслужване” под обстрел

Ден след като Българската асоциация за информационни технологии за пореден път поиска да бъде закрито "Информационно обслужване" АД, атаката спрямо дружеството продължи с нова сила. Анонимен "почитател" на компанията изпрати писмо до правителството, за да обърне внимание на поредния конкурс на ИО, в който прозира "изначално определен изпълнител". От Информационно обслужване пък посочиха, че заданието предполага твърде специфичен изпълнител и всички очевидни ограничения в конкурса произточат от това.

Конкурс за 4 дни?

На сайта си "Информационно обслужване" кани за участие в процедура за избор на изпълнител на проект "Реализация на Системата за контрол на вноса – аспекти сигурност и безопасност" на Агенция "Митници". Поканата е публикувана на 29 октомври, т.е. вчера.

"Обърнете внимание колко работни дни имат кандидатите, за да представят оферта и колко струва документацията”, призовава информаторът, подписан като "Жоро Маринофф". Съдържането на поканата показва, че "Документите за участие следва да бъдат представени до 17:00 часа на 03.11.2009 г.". Пак от поканата се вижда, че "Документацията за участие в процедурата може да се получи до 02.11.2009 г., вкл., … Цената на документацията е 300 /триста/ лв. с включен ДДС".

В условията на конкурса е посочена гаранция за участие в размер на 3000 лв. От кандидатите се изисква да имат минимум 3 изпълнени проекта за разработка и поддръжка на софтуер в държавната администрация на стойност най-малко 1,5 млн. лева през последните 3 години.

"Наследниците на Сергей, Ирена, Жанет, Азер, Цветко и Петко пак я подкараха постарому", коментира Маринофф, и допълва: "Какво прави ИО, след като възлага работата си на подизпълнители?"

Маринофф е изпратил писмото си до финансовия министър Симеон Дянков на неговите мейл-адреси в Министерството на финансите и в ГЕРБ, а също така до министрите Русинов и Цветанов и до премиера Борисов.

"Това са псевдотъргове за "изначално" определен изпълнител!!!" – категоричен е авторът на писмото, който нарочно слага в кавички израза "новото ръководство" на ИО.

ИО: проектът е специфичен

Става дума за търсене на изпълнител с крайно специфични качества, обясниха от ръководството на Информационно обслужване пред TechNews.bg. В търсене на фирми, които са потенциални изпълнители, с необходимия крайно специфичен профил от Информационно обслужване са се обърнали с директна покана към три конкретни компании, но освен това чрез публикуваната на сайта обява се издирват и други възможни кандидати, посочиха още от ръководството.

Европейският съюз изисква от Агенция Митници съответната система да бъде готова в много кратък срок, затова и сроковете от Агенция Митници към Информационно обслужване са още по-скъсени, обясниха още от ръководството на ИО. Конкурсът е на стойност около 600 хиляди лева и за кандидатите, които имат интерес да спечелят такава сума, краткият срок не е притеснителен, сигурни са шефовете на ИО.

По отношение на цената на документацията (300 лева) от Информационно обслужване посочиха, че на фона на потенциални приходи от над половин милион лева цифрата е съвсем приемлива. Статутът на компанията, която е търговско дружество, й позволява да извършва конкурси извън реда на закона за обществените поръчки.

Отмъстител топи дружеството?

Около 16 ч. днес от ръководството на Информационно обслужване посочиха, че зад името на автора на писмото "Жоро Маринофф" най-вероятно стои бивш служител на дружеството, който безконтролно е разходвал средства по времето преди смяната на ръководството. Служителят е бил отстранен, а дирекцията му – закрита.

Самият "Маринофф" до този момент отказва обратна връзка с редакцията, въпреки поканата да се легитимира.

БАИТ отново "скочи"

В късния петъчен следобед и Българската асоциация за информационни технологии БАИТ взе отношение към конкурса. Организацията постави на дневен ред въпроса възможно ли е само за два месеца, колкото е времето за реализация на проекта според заданието, да бъде изградена сериозна софтуерна система.
 


 Какво е DTI

Direct Trader Input (DTI) в общия случай представлява система, чрез която деклариращите (пред митническите власти) имат директен достъп до информационната система на митниците. Това освобождава митническите служби от крайно непродуктивната функция по събиране на данни.

Използвайки DTI, деклараторът подготвя декларацията си в своя офис и след това я въвежда в информационната система на съответната митническа служба. По време на въвеждането на данните системата извършва проверки за валидиране на данните, за да се гарантира, че те са коректни. Грешките, засечени по време на процеса на валидация, най-често се представят на декларатора, за да ги коригира.

Ползите от такава система могат да включват:

  • Деклараторът има достъп до своите собствени декларации на сървър на митниците
  • Декларациите могат да бъдат видяни по всяко време и статусът им може да бъде проверен
  • Декларациите могат да бъдат изтеглени и отпечатани или да послужат за база за нови декларации
  • Деклараторите могат да извършват процедурата и извън стандартното работно време на митнчиеските служби
  • Редуцират се пътуванията, забавянията и опашките при митниците
  • Избягват се претоварвания в пиковите периоди
  • По-бързо обслужване на клиентите от страна на митниците, при това на по-ниска цена
  • По-добро използване на наличните ресурси у митниците (не се налага служители на митницата да набират наново данни, които веднъж вече деклараторът е набрал на компютъра си)
  • Намалява се обемът на грешките 

Редакционен коментар: Има ли бъдеще за ИО?…

по темата: „“Информационно обслужване” под обстрел”

добавете коментар...

  1. Шолев

    Регистрирайте си фирмата в регистъра. Опишете всички пълномощни и оперативни документи, които са Ви административно необходими за представяне по търгове и т.н.
    От там нататък просто давайте сайта на търг.регистър. Даже чуждестранни фирми и партньори го приемат сериозно.

  2. Колев

    Фирмата ИО АД трябва да се закрие незабавно. Освен бавното и некачествено обслужване което предлага, взима неправомерно такси за всякъкви дейности. Например взима такса за актуално състояние за пререгистрация, въпреки, че по закон е безплатно. Държавна фирма си позволява да нарушава всякъкви закони и не и пука. А и много ми е интересно какви резултати е постигнала, като гледам какви пари се въртят. Самата фирма няма бъдеще, а служителите там работят все едно сме 1989 г. миналия век. А клиентите за тях са добитък на заколение.

Коментар