Ватерло, Белгия, 5 ноември, 2009 г. – MasterCard Europe обяви днес резултатите за третото тримесечие на 2009 за Европейския регион. Европейските потребители продължиха да използват своите карти с бранда на MasterCard® през това тримесечие и транзакциите за покупка отбелязаха ръст от 5.2%, в сравнение със същия период на 2008 – и продължиха нарастващата тенденция за преминаване към електронни разплащания в региона.
“Това е положителна новина за пластиките,” заяви Хавиер Перез, Президент на MasterCard Europe. “В настоящата икономическа среда, потребителите стриктно следят своите разходи. Фактът, че те все повече избират карти MasterCard и Maestro като свое предпочитано решение за разплащане – пред парите в брой – доказва, че решенията при разплащанията днес се фокусират върху добавената стойност.”
“С електронните разплащания, потребителите могат да решават колко награди, cash-back, допълнителни услуги, усъвършенствана сигурност и управление на парите искат. По този начин, ние продължаваме да работим заедно с нашите клиенти – финансови институции, за да проектираме и предоставяме картови програми, насочени към нарастващото търсене за добавена стойност, от страна на потребителите,” добави Хавиер Перез.
“Тази комбинация на подходящата стойност и признанието, че не всички потребители са еднакви, ни мотивира да разработим няколко нови картови програми чрез сегментиран подход. Например, разширихме броя на „социалните” картови програми и въведохме функции за управление насредствата в нашата дебитна платформа Maestro,” каза още Хавиер Перез.
Резултатите за Европа
За третото тримесечие на 2009 година в Европейския регион MasterCard отчете ръст от 0.2% за брутния обем в долари; обемът на направените покупки е с ръст от 1.6%; броят на транзакциите за покупка се е повишил със 5.2%, а транзакциите в брой са намалели с 2.7%, в сравнение с третото тримесечие на 2008 година.
От 1 юли до 30 септември, картодържателите в Европа са направили над 1.7 милиарда плащания със своите карти MasterCard, включително и по интернет.
Към 30 септември 2009 година, 197 милиона карти MasterCard (без включване на Maestro® и Cirrus®), са били издадени от финансовите институции, клиенти на MasterCard, в цяла Европа, което е повишение с 1.9 %, в сравнение с резултата за третото тримесечие на 2008 година. Европейските картодържатели можеха да използват своите карти MasterCard в 8.7 милиона локации в региона и в 29.4 милиона локации по света.
В допълнение, марката Maestro® се е появила върху 305 милиона карти. Потребителите сега могат да плащат на ПОС със своите карти Maestro на 7.4 милиона търговски локации в Европа и и на 12.2 милиона търговски локации по света.
MasterCard Europe отчита редица пан-европейски постижения през това тримесечие, сред които:
Premium
Във Великобритания, MasterCard засили своята дейност в премиум пазара на кредитни карти като обяви разширено партньорство с Royal Bank of Scotland (RBS) за платформите World MasterCard® и World Signia MasterCard®, което влезе в сила през октомври 2009.
Citi също обедини своите сили с MasterCard в премиум сегмента с още два европейски анонса. Първият – във Великобритания, обяви старта на карта Egg Money World MasterCard. В Русия, MasterCard и Citi обединиха своите усилия с успешната програма за лоялност на Lufthansa Miles & More, за да представят първата ко-брандирана карта по премиум платформата MasterCard World Signia. Картата Citi Miles & More Ultima носи уникални услуги и награди за руските потребители, които харчат много и летят често.
Също във Великобритания, Tesco Bank стана първата Европейска банкова организация, работеща с потребителския сегмент, за платформата MasterCard World с въвеждането на Tesco World Finest MasterCard. MasterCard подкрепи представянето на Tesco World Finest MasterCard за ключови аспекти като разработването на стойността на предложението, сегментиране на потребителите и развитие на стратегията за сегмента на масовия заможен потребител.
Иновации
Предложенията Maestro бяха допълнително усъвършенствани с първия Европейски старт на Maestro с безплатно приложение „Финансов мениджър” („Finance Manager”). Стартирането в Полша беше също и първото въвеждане на Maestro в дебитното портфолио на Millennium Bank.
„Социалната” карта – представена за първи път в Европа по-рано през годината – отбеляза още два регионални анонса. В Русия, следвайки успешното стартиране по-рано на UralSib Social Card през 2006, правителството на Русия обяви своето намерение да разшири планираното прилагане за по-широк географски обхват, отколкото предварително беше заложено, за да достигне граждани из страната. Програмата беше аплодирана за своята способност да комбинира в една карта няколко функции, като позволяват на получателите на социални плащания да получават различни ползи, сред които безплатен транспорт, отстъпки за закупуване на лекарства и своите социални или пенсионни плащания. В Испания, правителството в Мадрид въведе предплатена картова програма ‘Tarjeta Escolar’
Предплатените карти, издавани от банка La Caixa, са проектирани да предоставят 31 милиона евро правителствено финансиране за училищно оборудване и учебници за родителите в Мадрид и околностите.
Безконтактните плащания на MasterCard PayPass™ разшириха своя обхват в Европа, с дебюта в Унгария на карта издавана от OTP Bank. Търговците, приемащи тези карти включват заведения за бързо хранене като Burger King и McDonalds, павилиони за вестници и кина. Освен това, Словакия отбеляза една година от стартирането на PayPass в страната с представянето на часовник PayPass Birdie от Volksbank.
Важността на „наградите” и програмите за лоялност излезе на преден план в няколко пазара в региона. В Чехия, MasterCard в сътрудничество с GE Money и Европейската верига магазини Tesco въведе нова картова програма за лоялност – първата по рода си в страната. В Германия, една от най-известните в страната програми за лоялност, обхващата множество търговци – DeutschlandCard – беше препроектирана като разплащателна карта с програма за лоялност в партньорство с Deutsche Bank и MasterCard.
Предплатени карти
Бизнесът на MasterCard в сферата на предплатените карти продължава да завоюва позиции на пазара на разплащания в Италия. Неотдавнашните ключови постижения включват Social Card с Poste Italiane, и новаторската работа на MasterCard в сегмента с предплатени карти, които работят като алтернатива на разплащателна сметка. През септември, MasterCard подкрепи пускането на първата ко-брандирана предплатена карта с PayPal – глобалният доставчик на онлайн разплащания. Картата е първата, която включва уникална полза за потребителите – бързо и лесно презареждане чрез сметката на картодържателя в PayPal, като предлага презареждане до 10,000 евро годишно, безплатно.
Разнообразието от предплатени карти в страната беше засилено с представянето през септември на Carta Ateneum предплатена карта MasterCard. Разработена от Salerno University в партньорство с Iccrea Banca, предплатената карта е проектирана да подпомага студентите да управляват своите разходи по-разумно чрез допълнителни специални отстъпки и услуги.
SEPA
Приемането на карти Maestro постигна ключов момент в Белгия през това лято с дебюта на e-commerce приемането в страната с подкрепата на KBC, CBC и Centea banks. Приемането на Maestro на петролни обекти също беше въведено в Белгия и Люксембург и отбеляза значителна възможност за SEPA чрез партньорство с водещия доставчик на платежни услуги за бензиностанции и автомивки Tokheim. Партньорството дава възможности на международните акцептори да се възползват от по-конкурентния подход на приемане на отговаряща на SEPA изискванията дебитна карта в сектора за услуги насочен към пътуващата част от населението на Европа.