Потребителите на Apple в няколко европейски страни – Белгия, Франция, Германия, Италия, Полша, Испания, Швеция и Обединеното кралство – ще могат официално да купуват оригинални части за самостоятелен ремонт на електронните си устройства. Освен това компанията ще им осигури достъп и до специални инструменти.
Apple обяви старта на програмата Self Service Repair (самостоятелен ремонт) в Европа, която включва не само резервни части и инструменти, но и инструкции за ремонт. Те ще бъдат налични в регионалните магазини Apple Self Service Repair Store, съобщават от компанията. Желаещите ще могат да ремонтират възли на смартфони от сериите iPhone 12 и iPhone 13, както и лаптопи Mac с чипсети на Apple.
Към момента е известно, че европейците ще получат достъп до повече от 200 части и инструменти, както и инструкции за ремонт. Програмата позволява на потребители, които по някаква причина не са могли или не са искали да извършат ремонт в официалния сервиз на Apple, да се опитат да го направят сами, разполагайки със същия набор от компоненти и информация като оторизираните сервизи.
Всяка резервна част преминава серия от обширни тестове за качество, безопасност и надеждност, подчертава Apple. Цената на компонентите няма да се различава за сервизите и обикновените купувачи. Например, пълен комплект за смяна на дисплея за iPhone 13 в Германия се предлага за 330 евро, а на батерията – за 77 евро.
Нещо повече, потребителите могат да изпращат дефектни компоненти на Apple за рециклиране или обновяване – в много случаи компанията дава допълнителни отстъпки за това. Например, ако поръчате нова батерия за iPhone 13 със задължение за връщане на старата, отстъпката ще бъде 26 евро.
Инструментите за ремонт са разработени специално за смартфони на Apple и са предназначени за поправка на електроника в големи обеми на професионално ниво. Освен това Apple ще предлага ремонтни комплекти за $49 под наем – тези, които не искат да купуват еднократно инструменти за ремонт, могат да ги наемат. Доставката за седмичен ремонт ще бъде безплатна.
Apple подчертава, че за повечето потребители на електроника на Apple ремонтът в сервиза ще бъде най-евтиният и безопасен. През последните три години компанията почти удвои броя на сервизите с достъп до оригинални части, инструменти и обучени служители – сега има повече от 4000 независими сервиза.
В допълнение, Apple разполага със световна мрежа от над 5000 оторизирани сервиза с общо над 100 000 служители. Според компанията, 8 от всеки 10 клиенти на Apple се намират в рамките на 30 минути от оторизиран сервиз, когато става въпрос за ЕС.