Компания за маркетингови услуги съзря заплаха за своя бизнес в стартиралия вчера електронен регистър на юридически лица, които не желаят да получават спам.
В имейл, разпространен в петък, ViaCall призовава: "да предприемeм спешни мерки преди да се нарегистрират хиляди хора и да започнат да ни съдят".
Една от услугите на ViaCall са директните имейл кампании. Сериозен проблем, според компанията, е, че всички имейли в електронния регистър трябва да се проверяват един по един, като дори има и защитен код.
"Как фирмите, които изпращат непоискани търговски съобщения, могат да изчистят нежелаещите от своите имейл листи. Все пак има и такива, които желаят да получават електронни съобщения", посочват от ViaCall.
Вчера Комисията за защита на потребителите обяви старта на вписванията в електронния регистър на фирми, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения. По такъв начин е реално възможно наказването на лицата, които изпращат СПАМ-ове, посочиха от КЗП. Санкцията за нарушителите е до 1500 лв.
ViaCall планира в най-скоро време да организира среща с ръководството на КЗП, на която да се дискутира как комисията ще защити нейните и на фирми с подобна дейност права.
"Всичко зависи от начина на набиране на адресите. Аз също разпращам масови мейлове, но всеки един събран адрес е след уведомяване, че ще се пращат писма. Т.е. въпросните съобщения не са непоискани”, коментира Добри Божилов от Българска интернет партия.
"След като човек сам си е въвел мейла и го е потвърдил с клик на линк в писмо, то не може да се говори, че не е искал съобщенията. Базите данни с други мейли, събрани с паяк, или по друг начин, са си бази за спам. За тях трябва да има някакъв начин за бърза проверка, защото един по един няма как да се провери, т.е. ще излезе, че смисълът на всичко това е просто да се глоби някой, а не да се спре спамът", допълни Божилов.