Международната система за екологични декларации (EPD) потвърди, че произведеното от компанията Saint-Gobain Glass стъкло ORAÉ има най-ниския в света въглероден отпечатък – едва 6,64 kg CO2 eq./m² (за целия цикъл на живот на стъкло 4 мм).
Постижението представлява намаление с 42% в сравнение с европейския стандарт за флоатно стъкло и е следствие на забележително високото количество рециклирано стъкло и безупречни технически, качествени и естетически характеристики.
Saint-Gobain Glass интегрира ORAÉ в своето портфолио от решения, които предлагат ефективност и устойчивост, като намаляват както оперативния въглерод (от охлаждане, отопление и осветление при използване на сградата), така и въглерода, изпуснат при изграждането на фасадите на сградите.
Няколко големи компании в областта на недвижимите имоти вече избраха нискоемисионното стъкло, за да намалят въглеродния отпечатък на своите проекти. Сред тях е шведският предприемач NCC със сградата Habitat 7 в Гьотеборг, която се строи в сътрудничество с производителя на фасади Fasadglas,.
Благодарение на наличните подробни данни за околната среда, ORAÉ вече е интегрирано в Calumen – универсалния инструмент за цифрово конфигуриране на стъклопакети на Saint-Gobain. Така професионалистите в областта на строителството, независимо от нивото си на компетентност, могат да оценяват въздействието на ORAÉ върху въглеродния отпечатък на своите архитектурни проекти.
ORAÉ вече се предлага и на пазара на прозорци. Предложението е достъпно в Испания и Франция, а скоро ще стане налично и в други страни, съобщиха от производителя.
Имат впредвид че по време на производство уж по малко вредни емиси и най вече щото използват старо стъкло и производствения процес е съкратен, обаче 100% в сметките не им влизат транспорта на старото стъкло до където трябва накратко болшит глупостите им. Това както със EV автомобилите уж зелени докато ги караш ama задкулисно не ти казват че за производството на батериите има куп робски труд голяма машина техника и т.н. за да се набавят редките материали за производството на батериите. И накрая излиза цялостно че по безвредно е автомобили с ДВГ.
три пъти прочетох статията и не мога да разбера какво реално ще спести това стъкло. май имаме поредния случай на обявявяне на НЕЩО за зелено, ама екип съветски учени само знаят защо е зелено????!?!?!?