Обемът на световния пазар на хедсети за виртуална (VR) и разширена (AR) реалност е намалял с 54,4% през първото тримесечие на 2023 г., според нов доклад на IDC. В същото време анализаторите не уточняват броя на доставките, но отбелязват, че VR устройствата заемат 96,2% от общия пазар.
Според IDC, спадът на пазара не е изненадващ, предвид малкия брой производители на AR/VR оборудване, липсата на масово търсене на подобни устройства и трудната макроикономическа среда.
„Въпреки неотдавнашния спад, това е вълнуващо време за пазара на AR/VR, тъй като през следващите седмици и месеци се очаква да се появят нови играчи и хедсети от следващо поколение. След като Sony стана основен конкурент на Meta , всички погледи бяха насочени към Apple, която все още не е обявила своите хедсети“, коментира Джитеш Убрани, анализатор от IDC
Големият обем продукти и услуги на Apple, които вече се използват, със сигурност ще помогне на компанията да разграничи своите хедсети от продуктите на други доставчици на AR/VR. Но растежът на пазарния дял на Apple може да е ограничен, като се има предвид, че очакваното устройство на компанията е ориентирано към потребителския сегмент и е скъпо, допълва Убрани.
Най-големият производител на хедсети за виртуална и разширена реалност през първото тримесечие на 2023 г. остава Meta с дял от почти 48%. На второ място е японската компания Sony (35,9%), трета е китайската ByteDance (6,1%). Топ 5 на пазарните лидери в AR/VR сегмента включва брандовете DPVR и HTC с дялове под 2%.
IDC очаква, че през следващите години търсенето на AR/VR оборудване ще расте с повече от 30% годишно, а през 2026 г. пазарът ще достигне 35,1 милиона единици.
Според прогнозата, най-високи темпове на растеж в разходите за AR и VR ще регистрират спешните услуги (+82,9% на година), игрите с добавена реалност (+57,8%), видеозаснемането (+47,8%) и сътрудничеството (+ 42,7%). В 16 други области се очаква разходите за виртуална и разширена реалност да се увеличават с повече от 30% годишно.
Самостоятелните VR хедсети (способни да възпроизвеждат съдържание сами, без да са свързани със смартфон или компютър) ще се представят слабо през 2023 г., поради силните продажби през 2020-2021 г. В същото време категорията на неавтономните устройства вероятно ще покаже растеж, до голяма степен поради малките продажби през 2022 г., казват анализаторите.
Преди известно време тук казах и сега повтарям…
няма да ви се получи новата залъгалка за милиарди, трябва да търсите друга “дрога за масите” с която да цицате от населението.
Поредната зле скалъпена измишльотина като 3д телевизорите и други подобни глупости, които никой не помни.
Няма качество нито в наличното мултимедийно съдържание нито в софтуерната подръжка все са калпави драйверите. Това със смартфон да си натиряме в очите е несериозно глупаво. Шлемовете огромни и тромави.