Партньори на Майкрософт показаха внедрени при техни клиенти решения за подобряване на бизнес процесите и съвместната работа между служителите. На събитието присъстваха над 50 представители на частния сектор и държавната администрация. Според Михаил Златанов, мениджър решения за бизнес продуктивност в Майкрософт България: „Събитието бе проведено при изключително голям интерес както от страна на бизнеса, така и от страна на представителите на държавната администрация. Партньорите ни демонстрираха капацитет не само да внедряват надеждни ИТ решения, но и да разбират бизнес процесите в организациите и предизвикателствата пред тях във връзка с оптимизацията им чрез цялостни решения.”
Росен Живков, управител на Абилитикс представи добрите практики при управление и оптимизация на бизнес процесите чрез SharePoint. Акцент на презентацията бе представянето на реализирани проекти в различни сектори и държавни институции. Предимството на представените решения е в намаляване времето за обработка на документите, подобряване ефективността на служителите, възможност за прогнозиране и планиране на продажбите в компаниите, повишаване на мобилността и др.
Янко Костадинов, управител на BSH представи новия уебсайт на Българско национално радио, построен върху SharePoint Server 2007. “Новият сайт е изцяло фокусиран върху съдържанието, като посетителите имат възможност сами да определят темите, които да виждат на началната страница“, каза Янко Костадинов.
BSH представи и портал за управление на заявките в дизайн студиото на Актавис. Ползите от новия портал за компанията са детайлна информация за работа на студиото и свършената работа по всяка една заявка, лесна администрация, проактивно справяне с проблеми и най-вече чувствително намаляване на разходите.
Неда Хицова от ICB представи проект на компанията за Kongsberg, водеща международна компания в областта на морското и военно дело, представена в повече от 25 страни, 5000 служители и годишен оборот от над 1,3 милиарда евро. Чрез внедряване на технологии на Майкрософт, ICB създава за клиента си решение за достъп до данните за проектите и продуктите от един екран с лесен и интуитивен интерфейс. В процеса на разработка, използваната преди това от Kongsberg система, базирана на IBM Lotus Notes е заменена със SharePoint Server 2007, който много по-точно отговаря на нуждите на клиента. След имплементация на системата, Kongsberg успява да намали разходите си за разработка на нови проекти над 30 пъти, от 60 милиона евро на 2 милиона евро.
Изключителен интерес предизвика и съвместната презентацията на Евгения Бурджиева, заместник директор Оперативна дейност в Интерлийз и Вълчо Стоянов, управляващ директор в EBS. В нея бе представен проект за разработка и внедряване на решение за интегрирано управление на бизнес процеси в ИНТЕРЛИЙЗ – водеща лизингова компания с 15-годишен опит в областта на лизинговото финансиране, иновативен лидер на пазара в много насоки, включително разработване и внедряване на съвременни информационни системи. Използвайки SharePoint Server 2007, Интерлийз автоматизира бизнес процеси по обработка на клиентските заявки, включително генериране на документи по зададени образци – преписки до кредитен комитет, лизингови договори, писма, пълномощни, заявления, др. В резултат, компанията отчита чувствително намаляване на времето за администриране на сделките, което е причина както за по-високо ниво на удовлетвореност на клиентите, така и за по-добра продуктивност в организацията като цяло. Системата контролира използването на актуална версия на документите и гарантира спазването на процедурите в компанията чрез въвеждане на нива за контрол и оторизация на операциите. Евгения Бурджиева сподели: „Системата създава много добър комфорт на крайния потребител. В нашия случай, нейното внедряване не срещна обичайната за новите системи и инструменти съпротива от страна на колегите. Удобният за работа интерфейс, както и пълната интегрираност с Майкрософт Office продуктите са част от обяснението на този резултат.”
Свои решения представиха още ЦАПК Прогрес, които показаха как организациите могат да управляват документооборота и административната дейност с помощта на Microsoft Office SharePoint Server 2007. Александър Мазгалев, ръководител направление SharePoint приложения в IFD представи решение за Интегриране на клиенти и партньори в бизнес процесите и споделяне на бизнес данни чрез портално решение. Проектът е изпълнен от IFD за SPAR Handels GmbH, търговец на едро с хранителни продукти, специализиран в снабдяването на малки магазини като бензиностанции, киоски и мини-маркети.