Apple имала практиката да подава към медиите контролирани порции информация за предстоящи да излязат продукти. Такъв е и случаят с нашумялия таблет на компанията, за който се появяват оскъдни новини в различни издания, признава бившият старши мениджър по маркетинг Джон Мартеларо пред macobserver.com.
Apple отпуска инфо "на час по лъжичка", водена от няколко съображения – да мотивира пазара, да си прави маркетингово проучване, да дезинформира конкурентите и да провокира ажиотаж (спекулативна треска на стоковите пазари и финансовите борси).
Обикновено подобна информация се съобщава на лични срещи или по телефона, за да няма документални доказателства. Това позволява на Apple да популяризира желаната информация, като в същото време забулва в тайна все още необявените продукти.
"При мен идва един от шефовете и ми казва: Джон, имаш ли познат в голяма медия? Ако да, позвъни му и поговори с него, сподели необходимата информация и намекни, че не е лошо да я публикува. Но никакви съобщения по електронната поща", разказва Мартеларо.
Бившият мениджър в Apple е направил тези признания, коментирайки скорошни публикации за таблета на компанията в Уол Стрийт Джърнъл, където информацията е била поднесена дори от двама автори.