Петгодишно сътрудничество за стратегическо развитие на фиксираната и мобилната мрежа на Vivacom обявиха днес българският телеком оператор и Alcatel-Lucent. От 1 март Vivacom ще прехвърли техническите и оперативните дейности по развитие на своята мрежа към френския гигант.
По този начин Vivacom ще получи възможност да се концентрира върху основния си бизнес, да намали оперативните разходи и да гарантира високо качество на мрежата си, посочиха от оператора. Споразумението ще осигури и възможност за развитие и бързо внедряване на нови продукти и услуги, ориентирани към клиента.
За пръв път проект от такъв мащаб се изпълнява у нас, заявиха от Vivacom. 80% от дейностите в дирекция Експлоатация на телекома ще бъдат прехвърлени, като процесът засяга всички нива от специалист до мениджър.
Като част от споразумението, около 3000 служители на телекома ще се присъединят към екипа на Alcatel-Lucent, запазвайки настоящите си трудови договори и социални придобивки. Във Vivacom ще останат функциите, свързани със стратегическо планиране и развитие на мрежата, и контрола върху дейността на аутсорсинг партньора.
Подписването на споразумението за аутсорсинг е последната фаза от стратегическата трансформация на Vivacom, която започна в началото на миналата година със сливането на мобилния и фиксирания бизнес на телекома и продължи с неговото ребрандиране през септември 2009 г. Крайната цел на този процес е промяна на телекома от техническа към клиентски ориентирана компания.
Партньорството с френския гигант е логично следствие от тенденциите и промените на глобалния телекомуникационен пазар и е пример за корпоративно развитие в унисон с очакванията на потребителите, посочиха от Vivacom. Alcatel-Lucent ще допринесе с опита си, натрупан от проектирането, въвеждането в експлоатация, поддръжката и разширяването на повече от 85 мрежи, обслужващи над 185 милиона потребители по света.
„Това е най-важният договор за доставка на такъв тип услуги, който сме подписвали в Източна Европа”, каза Анди Уилямс, президент по услугите на Alcatel-Lucent.
Vivacom става част от телекомите по света, които разчитат на Alcatel-Lucent за опериране на техните технически процеси, интеграция на мрежите, поддръжка, аутсорсинг, интеграция на приложения и трансформиране на IP мрежи. Сред клиентите на френската фирма са AT&T, Orange, Telecom New Zealand, Bharti Airtel, BT Global Services и др.
Ами изпълнителния директор на БТК-АД ,защото това е регистрацията в съда а не Vivacom,Бернар Мошени си е от Франция и човека е дошъл в България да си напълни кошницата, а не за да развива БТК.Отговорете си дали не е и в управителните съвети на Алкател и Дачия,след като през времето на своето управление напълни компанията с техника на двете упоменати компании.Ще икономиса евентуално 20% от разходите в същото време ще плаща милиони левове наем в бизнесцентъра на цариградско шосе за офиси при наличието на собствени сгради за стотици милиони лева които Николай Василев му подари.Впрочем БТК отдавна се отнася евтино към брашното и скъпа към триците, ако знаехте какви наеми плаща за магазини и други помещения в малките градове.Сигурно не разбирам много от икономика но смятам,че и Мошени също.Отговерете си и защо компания която беше изключително с техническа насоченост се ориентира към продажбите,защото просто собственик на БТК е станала застрахователна компания нямаща нищо общо с телекомуникациите и в скоро време ще унищожи родното БТК не без съдействието на управниците на страната ни.А пък това за запазването на работните места и заплати е смешно и да се говори защото целия аутсорсинг се прави за точно обратното,защото за да икономиса БТК 20% Алкател от какво ще спечели значи и там минимум 20 % и се получава евентуално 40 % съкращение на персонала.Можем да си кажем вече Бог да прости БТК .
Аутсорсинг към една фалирала компания ?
zaglavieto