Приходите на М-Тел за 2009 година възлизат на 614,7 милиона евро, което е със 7.9% по-малко от резултата през 2008-а, когато операторът отчете 667,4 милиона евро.
Оперативната печалба преди данъци и амортизационни отчисления (EBITDA) е 327,1 милиона евро, или с 11,8 % по-ниско спрямо 2008 г. ($370,9 млн.), съобщи М-Тел.
За поредна година компанията отбелязва като сериозен успех ръст в абонатите на договор – от 2,8 милиона през 2008 те са се увеличили с 13,9% (или 400 000 души) до 3,2 милиона през 2009. В края на годината делът на клиентите с договор е бил 59% от клиентската база, спрямо 51,4% в края на 2008-а.
Приходите на М-Тел за четвъртото тримесечие на 2009 г. са в размер на 149,2 милиона евро. В сравнение с резултатите от 2008 (168,4 милиона евро) се наблюдава понижение, което се дължи основно на намаления в цените на дребно, както и на намаление на цените за взаимно свързване и роуминг, обясниха от телекома.
Оперативната печалба преди данъци и амортизационни отчисления за четвъртото тримесечие се е понижила до 73,0 милиона евро (от 82.0 милиона евро през 2008) в резултат на намалиние на оперативните разходи с 8.8%. Съотношението на печалбата преди данъци и амортизационни отчисления към приходи се е повишило от 48.7% през четвъртото тримесечие на 2008 година до 48.9% за същия период на 2009.
През четвъртото тримесечие на 2009 г. М-Тел понижава нивото на оперативната печалба на 28,7 милиона евро, при 36,6 милиона евро за същия период на 2008.
М-Тел продължава да държи пазарен дял от 50%, като клиентската база на компанията в края на 2009 остана стабилна с 5,3 милиона потребители.
Изговорените минути на абонат за четвъртото тримесечие на 2009 възлизат на 98,6, което е с 3,1% повече спрямо същия период за предходната година. По-ниските цени (в резултат на силна конкуренция) водят до понижение на средните приходи от абонат на месец до 9 евро в края на 2009 година, в сравнение с резултатите от 2008 година, когато са били 9,6 евро. Понижението на приходите от абонат се компенсира частично от увеличение в потреблението, посочиха от оператора.
Проникването на мобилните услуги в България е 142% в края на 2009, което е и нивото от 2008 година.