76,5% от активните потребители на мобилни телефони и компютри у нас сърфират в интернет и през мобилния си телефон, сочи ново проучване. 40% от анкетираните влизат в глобалната мрежа през телефона си всеки ден, а 18% поне веднъж седмично. WiFi мрежите са предпочитаният начин за връзка с Интернет заради липсата на допълнително заплащане. Към него се придържат 67,5% от участниците в допитването.
Мениджърите на LG в България очакват Android устройствата да увеличат пазарния дял на компанията при мобилните телефони
Освен WiFi мрежите, мнозина ползват и клетъчната си връзка за сърфиране: 51% използват и 3G, HSDPA и GPRS услуги. Facebook е предпочитаната социална мрежа, но се ползват активно и Twitter и LinkedIn. Средно 10 часа седмично прекарват младите хора в ровичкане из социални мрежи през телефона си.
Всъщност 34% от потребителите ползват не просто мобилен телефон, а смартфон. Най-често срещаната операционна система е Symbian, следвана от Windows Mobile. 2/3 от хората знаят за операционната среда Android, запознати са с нея и харесват безплатните приложения и възможностите й за синхронизация с Google.
Като най-важен фактор за избора на телефон участниците в анкетата на LG са посочили функционалността. На второ място са марката и дизайнът, а третият сред важните фактори е цената. 65% са отговорили, че предпочитат телефон със сензорен дисплей. От гледна точка на конструкцията предпочитанията към слайдерите имат превес над стандартната „блокова“ форма.
Щастлива от получените резултати, компанията LG обяви своя своеобразен отговор на уловените тенденции, пускайки на родния пазар модела LG GW620.
Това е първият Android-базиран LG телефон у нас. Пазарният дял на Android OS в момента е едва 2% в света, но в LG очакват през 2010 година това да се промени радикално. Предвижданията са за бързо развитие и разпространение – дотолкова, че новата ОС би могла да постигне второ място на пазара след Symbian.
Сред предимствата на новия модел са не само операционната система Android, но и уникалният вграден модул за управление на участието в социални мрежи (social networking service manager). Той дава директен достъп до социалните мрежи, в които потребителят участва. „За един млад човек тип „digital native“ това е супер-улеснение“, коментира Димитър Вълев, мениджър маркетинг и продажби в българския офис на LG Electronics.
Смартфонът има QWERTY клавиатура с 5 реда. Петият ред съдържа бутони с цифрите, осигурявайки на потребителя по-лесен достъп до цифрите. На всичкото отгоре софтуерът на новия модел е съвместим с MS Exchange с цел боравене с електронна поща. Още един съблазнителен щрих е наличието на 5mp камера със светкавица.
LG ще разчита на Android-базирания модел, както и на бъдещите си Android-смартфони, за постигане на растеж и увеличаване на пазарния дял в страната. 2009 г. завърши за LG с пазарен дял от над 11,5% в България, сподели Димитър Вълев. В парично изражение растежът е над 12%. „Ръстът е постоянен от май миналата година досега. Спрямо 2008 година удвоихме пазара си“, казва още Вълев.
Android-базираният LG GW620 вече е достъпен в магазинната мрежа на Vivacom и се предлага с абонаментен план Unicall XL на Vivacom за 20,90 лева на месец. Това включва 100 мегабайта трафик за мобилен достъп до Интернет, както и 100 часа разговори с всички мрежи в България.