А1 стартира TikTok кампания срещу кибертормоза

Статистиката сочи, че България е сред страните с най-високи нива на кибертормоз
(снимка: CC0 Public Domain)

Дигиталното присъствие на младите хора в България е основно концентрирано в социални мрежи като Facebook, YouTube, TikTok и Instagram. На фона на това кибертормозът остава сериозен проблем, подчертаха от А1 България по повод Международния ден за борба с кибертормоза, който светът отбелязва днес, 7 ноември.

Средно 16% от юношите по света са били жертви на кибертормоз поне веднъж в последните няколко месеца, а 12% признават, че самите те са участвали в онлайн тормоз, според последния доклад на HBSC. Тревожната статистика сочи, че България е сред страните с най-високи нива на кибертормоз, заедно с Литва, Латвия, Полша и Молдова.

А1 подчерта важността на създаването на безопасна и позитивна онлайн среда за младите хора. Компанията има сериозен ангажимент в подкрепа на сигурността в интернет пространството и от години работи целенасочено за изграждане на дигиталната грамотност, култура на позитивно онлайн поведение и противопоставяне на кибертормоза.

„А1 осъзнава своята роля да осигури достъпна, безопасна и полезна интернет среда за всички потребители. Вярваме, че мрежата трябва да е качествена, но е важно и времето онлайн да бъде сигурно и приятно – особено за младите, които са активни потребители”, каза Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации” в А1.

Борбата с кибертормоза е част от социалните инициативи на телекома. В международния ден за борба с кибертормоза А1 обяви старта на The KindTok, чрез която насърчава позитивните послания в TikTok. Кампанията залага на силата на позитивното съдържание.

„Проучванията показват, че е необходимо да направим интернет по-безопасно място. Ето защо избрахме подходи и платформи, които са популярни сред младите хора, за да можем заедно да променим средата. Насърчаването на позитивно онлайн поведение е ключът към изграждането на толерантно и подкрепящо общество”, допълни Захариева.

А1 кани младите хора да оставят добри и насърчаващи коментари под публикации, като отбелязват @a1bulgaria. Участниците имат шанс да спечелят технологични награди, а за кампанията е създаден специален филтър, който генерира комплименти и окуражава потребителите да публикуват позитивни видеа.

През октомври А1 стартира инициативата IONLINE, предназначена за учениците в цялата страна. Чрез специално разработен образователен модул в Часа на класа учениците се запознават с героя Стефоник и неговото приключение в мрежата. Благодарение на тяхната среща, участниците преминават през различните опасности и начините да се предпазят от тях, като научават правилата за безопасно сърфиране.