Потребители на Windows 11 се оплакват за пореден път от проблеми след актуализиране на операционната система до версия 24H2. В частност, засегнати са компютри със свързани през USB устройства с поддръжка на протокола eSCL (eScanner Communication Language), който се използва за обмен без драйвери, работейки през Ethernet, Wi-Fi и USB.
Проблемът засяга скенери, многофункционални устройства, факс машини, модеми и други мрежови устройства, които поддържат протокола eSCL. Microsoft потвърди за проблема, след като множество съобщения от засегнати потребители започнаха да се появяват преди повече от месец в уебсайта на общността на Microsoft, социалната мрежа Reddit и други онлайн платформи.
„Свързах се с различни доставчици както за медицинския софтуер, така и за скенера. Според Ricoh (компанията, която сега притежава подразделението за скенери на Fujitsu), в момента няма решение и те работят по него” гласи публикация от 31 октомври на един от засегнатите клиенти в Reddit.
„Проблемът възникна на пет от нашите компютри, които бяха актуализирани. Опитахме чиста инсталация на 24H2 и проблемът продължи. В случая на HP опитахме нови драйвери/нов фърмуер, но нищо не проработи”, оплака се друг клиент, цитиран в обзорна публикация на Bleeping Computer.
Според Microsoft, проблемът се дължи на това, че устройството не превключва от режим eSCL към режим USB. „След като инсталирате Windows 11 версия 24H2, може да имате проблеми с откриването на свързани USB устройства, които поддържат протокола за сканиране eSCL”, призна говорител на компанията. „Може да забележите, че вашият компютър не открива свързаното с USB периферно устройство и процесът не завършва”.
От днес Microsoft блокира надграждането до Windows 11 24H2 на системи с eSCL скенери, свързани чрез USB (идентификатор за защита Safeguard ID – 54762729). Клиентите се съветвани да не актуализират ръчно засегнатите устройства с помощта на Media Creation Tool или Windows 11 Installation Assistant, докато проблемът не бъде разрешен.
Преди няколко дни Microsoft обяви, че спира пускането на актуализацията Windows 11 24H2 на компютри с инсталирани игри на Ubisoft. Това се дължи на оплаквания на потребители относно сривове, “замръзвания” и проблеми със звука в игри като Assassin’s Creed, Star Wars Outlaws и Avatar: Frontiers of Pandora.