Все повече потребители в България се възползват от удобствата, които предлага платформата за онлайн покупка на ЖП билети, сочи статистика, разпространена днес от Информационно обслужване.
Над 162 000 са активните потребители, които са регистрирани и са си купили билет през онлайн платформата, която бе внедрена в „БДЖ Пътнически превози” ЕООД от Информационно обслужване.
Системата спестява време и разходи на гражданите и значително подобрява качеството на предлаганите услуги на националния превозвач, посочиха от внедрителя.
Порталът позволява закупуване на билет по всяко време на денонощието, от всяка точка на света, като се предоставя възможност за избор на седящо или спално място чрез схема за всеки влак.
От 2019 г. през сайта са продадени близо 1 млн. жп билета на обща стойност над 20 млн. лв., като само от началото на 2024 г са реализирани близо 315 000 продажби.
Системата покрива изцяло бизнес нуждите на националния превозвач по вътрешното билетоиздаване на България и обхваща 102 гари и спирки, както и 5 градски бюра за продажба на билети. Платформата покрива всички ЖП маршрути и над 600 влака.
Допълнителна функционалност позволява издаване на билети от кондуктора директно във влака. Това улеснява потребители, които ползват БДЖ от гари, където няма бюра за продажба. Издаването на билети от кондуктора се извършва чрез мобилно устройство, което е свързано чрез мобилна мрежа с централния сървър и мобилен принтер.
До момента са издадени близо 230 000 билета от кондукторите през 194 мобилни устройства (PDA). Очаква се от януари 2025 г. PDA устройствата да имат възможност да приемат плащания с карта.
Наистина е много удобно, сега остава да оправят и състоянието на релсовия път и на влаковете 🙂
И аз така, много лесно са го направили – едно да внимавате, трудно се разбира кога е пътнически и кога е директен 🙁 ! Инък онлайн продажбата на ЖП билети става супер бързо