Правителството на Доналд Тръмп подготвя радикални промени: отмяна на данъчния кредит от 7500 долара при покупка на електромобил, мита върху всички материали за батерии и развитие на местното производство. Това е коренно различно от политиката на действащия президент Джо Байдън.
Екипът на бъдещия президент на САЩ Доналд Тръмп планира мащабни промени за прекратяване на държавната поддръжка за електрически превозни средства и станции за зареждане, както и засилване на мерките за блокиране на доставките на автомобили, компоненти и материали за батерии от Китай, съобщи Ройтерс, позовавайки се на изтекли документи.
Екипът по прехода в администрацията на Белия дом препоръчва налагане на мита върху всички материали за батерии в световен мащаб, опитвайки се да увеличи производството в САЩ и след това да договори отделни изключения със съюзниците, се казва в документа.
Взети заедно, препоръките представляват рязко отклонение от политиките на администрацията на Байдън, които се опитваха да балансират насърчаването на вътрешната верига за доставки на батерии, отделна от Китай, с бързото преминаване към електрически превозни средства.
Екипът на Тръмп планира да пренасочи парите, изразходвани в момента за изграждане на станции за зареждане и осигуряване на по-достъпни електрически превозни средства, към приоритетите на националната сигурност, включително доставка на батерии и важни минерали за производството им, без да се разчита на Китай.
Предложенията идват от преходния екип на Тръмп, който има за задача да разработи стратегия за бързо прилагане на новата автомобилна политика. Екипът също така призовава за прекратяване на данъчния кредит от 7500 долара за покупки на потребителски електрически превозни средства, въведен от администрацията на Байдън. Новите политики може да засегнат продажбите и производството на електромобили в САЩ.
Намаляването на държавната подкрепа за електрически превозни средства може да навреди на продажбите на Tesla. Но Илон Мъск, който похарчи повече от четвърт милиард долара, за да помогне на Тръмп да бъде избран, каза, че загубата на субсидии ще навреди повече на конкурентите, отколкото на Tesla.
Екипът по прехода призовава всички останали средства, включително 7,5 милиарда долара за изграждане на станции за зареждане в плана на Байдън, да се премахнат и парите да бъдат изразходвани за обработка на минерали за батерии и изграждане на „националната верига за доставки и критичната инфраструктура”.
В документа се казва още, че докато батериите, минералите и другите компоненти на електрическите превозни средства „са от решаващо значение за отбранителното производство”, самите електромобили и „станциите за зареждане не са такива”.
тръмпанар, но това бяма да спаси авто динозаврите, двг си заминава!