
Финансовата институция tbi bank внедри иновативен скенер на документи, който прави по-бърза и сигурна идентификацията на клиенти.
Новите устройства, инсталирани в офисите на банката, автоматично извличат информация от документите за самоличност на клиентите чрез интеграция в системата SYNCRO, разработена изцяло с вътрешен ресурс.
В резултат на нововъведението, клиентите на tbi bank вече преминават през по-удобен и сигурен процес за проверка и актуализация на лични данни.
С тази стъпка tbi bank премахва необходимостта от ръчно въвеждане и проверка на данни, което значително повишава сигурността, ефективността и скоростта при работа с документи, улеснявайки обслужването.
Документните скенери извършват няколко ключови проверки. Устройствата правят UV проверка за автентичност, с което гарантират, че личният документ не е фалшифициран.
Освен това скенерите прилагат OCR технология (оптично разпознаване на текст) за автоматично извличане на данните от личната карта.
Устройствата създават висококачествено копие на документа, което се използва както за актуализиране на клиентската информация, така и за онбординг на нови клиенти, без нужда от ръчно въвеждане на данни.
Нещо повече, чрез новата интеграция системата на банката SYNCRO автоматично извършва проверки на личните документи в съответните институции, когато това е необходимо.
Всичко това значително ускорява процесите по обслужване, свежда до минимум риска от човешки грешки и повишава доверието в сигурността на клиентските данни.
В началото на 2025 г. банката представи първите на българския пазар дигитални станции за самообслужване, чрез които клиентите могат самостоятелно и без съдействие от служител да управляват своите банкови продукти и услуги.
Наред с това, tbi bank значително ограничи използването на хартия в своите офиси. Договори за кредит, депозит, откриване на сметка, нареждания за преводи и други банкови услуги вече се подписват изцяло дигитално, а клиентски заявки се потвърждават директно в мобилното приложение на банката, без необходимост от хартиени формуляри.
Допълнително, банката активно замества рутинните човешки дейности със стотици RPA роботи и AI агенти, което доведе до близо 75% намаление на документооборота през миналата година, както и до премахване на принтерите в централата ѝ.
