
Най-големият производител на автомобили в света, японският гигант Toyota, започва да купува части от китайски доставчици, за да поддържа конкурентни цените на колите си. Нещо повече, компанията призова японските доставчици на авточасти да последват примера ѝ.
По-конкретно, Toyota ще купува части от китайски доставчици в Тайланд, където е ключовата ѝ производствена база в Югоизточна Азия, за да подобри ценовата си конкурентоспособност, съобщи IT Home.
Китайските части ще бъдат използвани в нови електрически превозни средства, произведени в местни фабрики. Ходът на Toyota е насочен към намаляване на разходите и укрепване на пазарната позиция на компанията.
Като част от тази стратегия, Toyota представи китайския производител на интериорни материали Wuhu Yuefei New Sound-Absorbing Materials на своя основен търговски партньор – тайландската Summit Group.
През януари 2025 г. двете компании създадоха съвместно предприятие за доставка на компоненти, а в бъдеще планират да открият завод в Тайланд за производството им.
Освен това Toyota призова японските доставчици на авточасти да използват продукти от китайски компании като Zhejiang Kaihua Mould (производител на матрици) и Kingfa Technology (полимерни материали).
Ориентацията към китайски доставчици на части ще позволи на японските производители да намалят разходите и да използват по-достъпни компоненти за автомобилите си.
