
Доставчикът на софтуер като услуга Salesforce пусна нова платформа с изкуствен интелект Agentforce for Public Sector, която е специално създадена за нуждите на държавните агенции.
Идеята на Agentforce е да внедри агенти с изкуствен интелект в работните процеси на правителствените структури. AI агентите ще обработват повтарящи се задачи, за да подобрят бързината на реакция, ефективността и рентабилността на администрациите.
Agentforce вече е получила разрешение от FedRAMP, за да гарантира съответствие със стандартите за сигурност, така че използването на AI агентите скоро може да се превърне в често срещана практика в държавните служби на САЩ.
Salesforce отбелязва „недостига на персонал и нарастващите обществени очаквания”, пред които са изправени държавните агенции, като ключов фактор за внедряването на Agenforce for Public Sector.

Неотдавнашният индекс на Salesforce за глобалната готовност за изкуствен интелект твърди, че 90% от хората по света са отворени за взаимодействие с държавни услуги, задвижвани от AI. Но опасенията относно поверителността и сигурността забавиха приемането на AI в сектора. Одобрената от FedRAMP платформа може да промени това.
Градската управа на Кайл, Тексас вече започна да използва платформата. „Всеки аспект от работата на кметството е незабавно достъпен 24/7, независимо дали сте служител на градската администрация или жител, търсещ помощ”, казва помощник-градският мениджър Джеси Елизондо.
Сред първите функции на Agenforce са три ключови системи – Управление на съответствието, Управление на жалбите и Управление на набирането на персонал. Те използват агенти за обобщаване и анализ на жалбите на гражданите и откриване на тенденции в жалбите, подпомагане на служителите по съответствието с нарушения и изчисляване на такси, както и проверка на кандидатурите за работа.
Ботове за препоръки за работа, кандидатстване за обезщетения и подаване на жалби също ще станат достъпни от октомври 2025 г., съобщи TechRadar.
В опит да внесе яснота за държавните агенции, Salesforce подчерта, че Agentforce за публичния сектор работи в инфраструктура на AWS, която отговаря на строгите изисквания за сигурност на организации с висока чувствителност в световен мащаб.
„С агенти с изкуствен интелект, работещи заедно с всеотдайни държавни служители и предоставящи 24/7 поддръжка на гражданите, помагайки с всичко – от рутинни запитвания до сложни, отнемащи време задачи – Agentforce ще даде възможност за по-отзивчиво, гъвкаво и ефективно управление”, обясни изпълнителният вицепрезидент и генерален мениджър на Salesforce за публичния сектор Наси Джазайери.
