TechNews.bg
E-обществоВодещи новиниНовини

Скоро ще си говорим с AI агентите за данъци и социални помощи

Salesforce пусна Agentforce платформа за публичния сектор

Изкуственият интелект ще промени работата с услугите на държавната администрация (снимка: CC0 Public Domain)

Доставчикът на софтуер като услуга Salesforce пусна нова платформа с изкуствен интелект Agentforce for Public Sector, която е специално създадена за нуждите на държавните агенции.

Идеята на Agentforce е да внедри агенти с изкуствен интелект в работните процеси на правителствените структури. AI агентите ще обработват повтарящи се задачи, за да подобрят бързината на реакция, ефективността и рентабилността на администрациите.

Agentforce вече е получила разрешение от FedRAMP, за да гарантира съответствие със стандартите за сигурност, така че използването на AI агентите скоро може да се превърне в често срещана практика в държавните служби на САЩ.


Salesforce отбелязва „недостига на персонал и нарастващите обществени очаквания”, пред които са изправени държавните агенции, като ключов фактор за внедряването на Agenforce for Public Sector.

Agentforce ще направи публичните услуги по-достъпни за служители и граждани (графика: Salesforce)

Неотдавнашният индекс на Salesforce за глобалната готовност за изкуствен интелект твърди, че 90% от хората по света са отворени за взаимодействие с държавни услуги, задвижвани от AI. Но опасенията относно поверителността и сигурността забавиха приемането на AI в сектора. Одобрената от FedRAMP платформа може да промени това.


Градската управа на Кайл, Тексас вече започна да използва платформата. „Всеки аспект от работата на кметството е незабавно достъпен 24/7, независимо дали сте служител на градската администрация или жител, търсещ помощ”, казва помощник-градският мениджър Джеси Елизондо.

Сред първите функции на Agenforce са три ключови системи – Управление на съответствието, Управление на жалбите и Управление на набирането на персонал. Те използват агенти за обобщаване и анализ на жалбите на гражданите и откриване на тенденции в жалбите, подпомагане на служителите по съответствието с нарушения и изчисляване на такси, както и проверка на кандидатурите за работа.

Ботове за препоръки за работа, кандидатстване за обезщетения и подаване на жалби също ще станат достъпни от октомври 2025 г., съобщи TechRadar.

В опит да внесе яснота за държавните агенции, Salesforce подчерта, че Agentforce за публичния сектор работи в инфраструктура на AWS, която отговаря на строгите изисквания за сигурност на организации с висока чувствителност в световен мащаб.

„С агенти с изкуствен интелект, работещи заедно с всеотдайни държавни служители и предоставящи 24/7 поддръжка на гражданите, помагайки с всичко – от рутинни запитвания до сложни, отнемащи време задачи – Agentforce ще даде възможност за по-отзивчиво, гъвкаво и ефективно управление”, обясни изпълнителният вицепрезидент и генерален мениджър на Salesforce за публичния сектор Наси Джазайери.

още от категорията

AI агент Kiro разработва самостоятелно софтуер

TechNews.bg

AI агентите в Windows 11 могат да халюцинират, предупреди Microsoft

TechNews.bg

Вниманието на индустрията се насочва към агентен AI

TechNews.bg

Хакери се похвалиха с мащабна кражба на данни от облака

TechNews.bg

AI агенти създават сложни документи и таблици по инструкции

TechNews.bg

За първи път банка в България внедри AI агент

TechNews.bg

Коментари