
Осмото издание на конкурса „Сайт на годината” обяви победителите за 2025 г. на официална церемония снощи в City Stage, НДК. Инициативата, организирана от Фондация за активно развитие на уеб, отличи успешни уеб проекти в България.
В контекста на динамичните технологични промени, българските уеб професионалисти са предизвикани не само да овладяват нови инструменти, но и да създават съдържание и решения, които задават посока и стандарти в бранша, коментираха организаторите на конкурса.
Тази година в конкурса участваха 164 проекта в 15 категории, оценени от 53-ма утвърдени специалисти в сферата на програмирането, UX дизайна, дигиталните комуникации и маркетинга.
Паралелно с експертната оценка беше проведено и публично онлайн гласуване, в което се включиха 11 079 потребители от цялата страна.
„Все повече екипи работят с висока професионална култура и стратегическо мислене. Тази година видяхме решения, които отговарят на международни стандарти – и това не е изключение, а новото нормално”, каза Жюстин Томс, организатор на инициативата.
По нейните думи, „Сайт на годината” не е просто конкурс, той е барометър за посоката, в която се развива дигиталната среда в България.
Традиционно бяха връчени и специални отличия, сред които наградите за достъпност, технологични иновации и принос към общността. Категорията „Агенция на годината”, въведена през 2024 г., отново отличи екипите с най-силно представяне в конкурса.
В рамките на конкурса бяха организирани и тематични дискусии, посветени на ролята на изкуствения интелект в развитието на уеб средата.
Експертите се обединиха около разбирането, че AI създава значителни възможности за автоматизация и оптимизация, но не може да замести стратегическата експертиза, критичното мислене и отговорността на професионалистите.
Изводът е, че бъдещето на уеб ще зависи не от самата технология, а от начина, по който тя се използва – в полза на съдържанието, потребителите и качеството.
Победители на журито
Корпоративен сайт
- Победител: Bella Bakery, Агенция: eDesign Interactive;
- The Orthopedic Institute of New Jersey, Агенция: eDesign Interactive
- Boston IVF, Агенция: eDesign Interactive
Фирмен сайт
- Победител: Fundamental Studio, Агенция: Fundamental Studio Ltd.
- Iron Culture Gym, Агенция: eDesign Interactive
- Greenlane, Агенция: eDesign Interactive
Голям електронен магазин
- Победител: Онлайн магазин на Aiko XXXL, Агенция: Stenik
- FitSpo, Агенция: craftberry
- Witkid.bg, Агенция: Лимакон Маркетинг
Малък електронен магазин
- Победител: FontFabric, Агенция: Camplight
- QAVO, Агенция: Вектори
- AlphaHerb.store, Агенция: MAX Digital
Продуктов сайт
- Победител: OMAYA Yachts, Агенция: brandЪ
- Sour Jacks, Агенция: eDesign Interactive
- Lachezar Boyadzhiev, Агенция: Creative Corner Studio
Институционален сайт
- Победител: ZNetUS, Агенция: eDesign Interactive
- ДГ „Д-р Петър Берон”, Агенция: Alpha Best
- Дом на културата „Емануил Манолов“
Медиен сайт
- Победител: btvplus.bg, Агенция: STUDIO X
- BNTNEWS.BG
- Career Daily News, Агенция: THAI Investment Ltd.
Сайт на събитие
- Победител: DEV.BG Events Website, Агенция: brandЪ
- SHAPESHIFT 2025, Агенция: NEXT DC
- Прочети София, Агенция: ABC Design & Communication
Онлайн услуги
- Победител: Team GPT, Агенция: Creative Corner Studio
- Hypergen, Агенция: Creative Corner Studio
- Buddy Guard, Агенция: Weband
Личен сайт / блог
- Победител: PETKOTANCHEV.ART, Агенция: I-CREATIV Studio
- Кристиана Симеонова
- Vasil Gurbov
Сайт на кауза / НПО
- Победител: IFE-STAR, Агенция: eDesign Interactive
- „Великани”, Агенция: brandЪ
- ФЕМЕНА, Агенция: Фемена ООД
Победители според публиката
Корпоративен сайт
- ПОК „Доверие” – 334 гласа
- ProCredit Bank
- ДЕНИТО
Фирмен сайт
- spreadit creative agency – 156 гласа
- Mila Savage Beauty
- АЛФАТАР МИЛК
Голям електронен магазин
- Divus – естествена храна за кучета – 158 гласа
- Hot Farm
- FitSpo
Малък електронен магазин
- „Карти срещу българщината” – 97 гласа
- THE KING
- VULGARISTA
Продуктов сайт
- OMAYA Yachts – 187 гласа
- MOMVY
- TikeMr
