
Почти всеки втори китайски потребител избира компютър Lenovo. Компанията е водеща на вътрешния си пазар с огромна разлика, сочат актуални данни на анализаторите от Omdia.
Lenovo е водещ доставчик на персонални компютри в света с основен конкурент HP, но в Китай компанията тотално доминира местния пазар, според статистическите данни.
В края на третото тримесечие Lenovo е доставила 4,4 милиона персонални компютъра в Китай, което представлява 39% от пазара, увеличавайки продажбите си с 14%.
За сравнение, Huawei, която е на второ място, държи само 9% от пазара на компютри в Китай, с 1 милион доставени РС, което е спад от 7%.
В челната петица са още Asus, HP и iSoftStone, всяка от които заема приблизително 8-9%, докато останалите компании взети заедно контролират 26%.
Тези цифри показват, че само един на всеки четирима китайски потребители избира компютър от компания, различна от лидерите на пазара.
Анализаторите също така прогнозират, че до края на тази година в Китай ще бъдат продадени 11,8 милиона настолни компютъра, 29,7 милиона лаптопа и 35,3 милиона таблета.
