
„Изминалата година беше една от най-успешните в нашата история – въпреки сериозната макроикономическа несигурност”, заяви Юанкинг Янг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo (снимка: Lenovo)
Lenovo Group Limited, заедно със своите дъщерни дружества, обяви силни резултати за четвъртото тримесечие и цялата финансова 2024/25 година, отчитайки значително увеличение на общите приходи и печалба.
Приходите на Групата за годината са нараснали с 21% на годишна база до 69,1 млрд. щатски долара, което е вторият най-висок годишен приход на Lenovo в нейната история. Нетната печалба се е увеличила с 36% на годишна база до 1,4 млрд. щатски долара на база, различна от Хонконгските стандарти за финансово отчитане (не-HKFRS).
Lenovo ускорено диверсифицира растежа си, като съотношението на приходите, различни от бизнеси, обвързани с персонални компютри, се е увеличило с близо пет пункта на годишна база до 47%. Освен това всички географски области на продажби отбелязват двуцифрен ръст на приходите на годишна база, което отразява устойчивото глобално присъствие на Групата.
За резултатите допринасят фактори като цялостни интегрирани глобални операции (дизайн, прогнозиране на търсенето, снабдяване, производство, маркетинг, продажби и услуги), ODM+ производствен модел и модел на глобални ресурси/местна доставка.
В момента Lenovo разполага с над 30 производствени обекта (вътрешни или аутсорсинг) на 11 различни пазара по света, което дава на Групата гъвкавост и устойчивост при макроикономическа несигурност, както и по-добра адаптивност към пазарните условия.
Разходите за научноизследователска и развойна дейност на Групата са се увеличили с 13% на годишна база до 2,3 млрд. щатски долара.
„Изминалата година беше една от най-успешните в нашата история – въпреки сериозната макроикономическа несигурност. Постигнахме силен ръст на приходите, като всички наши бизнес направления и географски региони отбелязаха двуцифрен растеж, а крайният резултат нарасна дори още по-бързо”, коментира Юанкинг Янг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo.
„Стратегията ни фокусирана върху развитието на изкуствения интелект отчете значителен напредък както при перосналния AI, така и на корпоративно ниво, като изградихме стабилна основа за лидерство в новата ера на AI”, допълни той.
Бордът на директорите на Lenovo обяви окончателен дивидент от 3,9 щатски цента или 30,5 хонконгски цента на акция за фискалната година, приключила на 31 март 2025 г.