TechNews.bg
БизнесВодещи новиниКомпанииНовини

Lenovo обяви 22% ръст на приходите за тримесечието

Печалбата на компанията нараства със 108% за отчетния период

„Преодоляхме предизвикателствата, породени от колебанията в тарифите и геополитическия пейзаж”, заяви Юанкинг Янг, председател и CEO на Lenovo (снимка: Lenovo)

Lenovo Group, заедно със своите дъщерни дружества, обяви силни резултати за първото тримесечие на финансовата 2025/26 година, отчитайки значителен ръст на общите приходи и печалби на Групата.

Приходите са се увеличили с 22% на годишна база до 18,8 млрд. щатски долара, а нетната печалба е нараснала със 108% на годишна база до 505 млн. щатски долара.


На база, различна от Хонконгските стандарти за финансово отчитане (не-HKFRS), нетната печалба е с ръст от 22% на годишна база до 389 млн. щатски долара.

Всички основни бизнес групи отчитат солиден двуцифрен ръст на приходите на годишна база, като особено силни са резултатите на бизнеса с персонални компютри, който регистрира най-високия темп на годишен ръст на приходите за последните 15 последователни тримесечия и рекорден пазарен дял от 24,6%.

Разнообразните двигатели за растеж на Групата продължават да се разширяват, като делът на приходите, които не са от персонални компютри, нарастват с почти половин процентен пункт на годишна база до 47%.

Всички търговски региони отчитат висок до сравнително висок годишен ръст на приходите.

Lenovo посочва три основни стратегически фактора за постигнатите резултати. Първо, прилагането на визията на Групата за хибриден изкуствен интелект.


Второ, ангажиментът за инвестиции в иновации, при които разходите за научноизследователска и развойна дейност се увеличиха с над 10% на годишна база.

И трето, „оперативното съвършенство” с уникалния модел на производство ODM+, балансирания глобален търговски отпечатък и моделът „Global/Local”, който съчетава глобално снабдяване и ресурси с локални доставки.

„Използвайки устойчивостта и гъвкавостта на нашата верига за доставки и оперативното ни съвършенство, ние преодоляхме предизвикателствата, породени от колебанията в тарифите и геополитическия пейзаж, и постигнахме значителен ръст както на приходите, така и на печалбите”, коментира Юанкинг Янг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo.

още от категорията

Всеки втори потребител в Китай избира Lenovo компютър

TechNews.bg

Office 1 стана партньор от най-високо ниво на Lenovo

TechNews.bg

Тригодишен пик на пазара за персонални компютри

TechNews.bg

AMD и Lenovo подпомагат космическите изследвания

TechNews.bg

Lenovo отчете силен ръст на приходите и печалбата

TechNews.bg

Lenovo отчете силно трето тримесечие, повлияно от AI

TechNews.bg

Коментари