Сирма Бизнес Консултинг представи универсалното решение за мобилно банкиране SBC M-Banking. То представлява гъвкава платформа за мобилно банкиране, която позволява на финансовите институции да предлагат на потребителите си различни банкови услуги, достъпни през телефона. Решението се отличава по това, че е напълно независимо от клетъчните оператори, типа мобилно устройство, неговата операционна система, както и вида на платежния оператор. SBC M-Banking работи с технологията Java Micro Edition, която се поддържа от почти всички популярни мобилни платформи. Освен това то се интегрира лесно с различни банкови системи и платежни инфраструктури.
„Клетъчните мрежи са най-бързо развиващата се информационна инфраструктура в наши дни, което далеч не може да се каже за банкоматите, банковите клонове и дори за Интернет. Това позволява използването на мобилните комуникации от финансовите институции за разширяване на техните услуги и довеждането им до по-слабо населените региони, включително малките села, земеделски кооперациите, хотели и хижи“ – заяви Цветомир Досков, Изпълнителен директор на Сирма Бизнес Консултинг – „Нашата цел беше да създадем решение, което едновременно да бъде лесно за употреба от всички потребители, да бъде платформено независимо, сигурно и надеждно, и се радвам, че със SBC M-Banking успяхме да постигнем целта си.“
Според мениджъра, системата може лесно да бъде локализирана за всеки чужд език. „Това превръща SBC M-Banking в потенциално решение на проблема с т.нар. „дигитално разделение“ както в България, така и в много други страни по света, позволявайки на жителите в региони със слабо развита интернет инфраструктура, да се възползват от предимствата на модерните платежни услуги“ – добави Досков.
Сред големите предимства на решението, освен достъпността му през всякакви мобилни мрежи и платформи, е независимостта на потребителите от работното време и близостта на банков клон или банкомат, географската независимост, възможността банките да обслужват повече потребители, с по-малко ресурси от тяхна страна (човекочасове труд, функциониране на банкови клонове) и не на последно място – възможността банките да печелят от по-малки транзакции, поради ниските разходи за функционирането на решението. „Освен това, като нов и бързо развиващ се канал, мобилното банкиране може да спомогне за открояването на една банка от нейните конкуренти и превръщането й в по-иновативен играч, в очите на клиентите“ – убеден е Досков.
SBC M-Banking включва всички по-популярни банкови функции – от възможност за преглеждане на баланс по сметка, движение по сметка и банкови извлечения, до парични трансфери, междубанкови разплащания, плащане на сметки за комунални и други абонаментни услуги, плащане на електронни фактури, презареждане на предплатени карти и др. Освен това SBC M-Banking дава бърз достъп до полезна финансова информация, като валутни курсове, лихви и др. Решението включва сървърна част и софтуерен клиент, който се инсталира на мобилните устройства на потребителите. То е напълно интегрирано с банковите информационни системи, платформите за електронни разплащания, електронни фактури и др.
При разработката на SBC M-Banking е поставен акцент и върху сигурността, включително потребителска аутентикация на две нива (парола и token устройство), използват се криптография от край до край и дигитални сертификати, а самата парола се съхранява и проверява на сървъра на системата, а не на мобилното устройство. В добавка решението може да бъде интегрирано и с други специфични политики за сигурност, използвани в отделните банки.