Heineken е първата марка, която внася Augmented Reality технологията

28.07.2010 г., София – Най-международната марка бира Heineken, с доказана дългогодишна история и традиции в музикалните събития по цял свят, тази година се включи в глобалната платформа Heineken Star World Tour. Напълно в синхрон с иновативния си дух и амбицията да създава неочаквани и вдъхновяващи музикални моменти за своите фенове, Heineken залага на атрактивни технологии в новата си кампания.

За първи път у нас Heineken внася новаторската технология augmented reality*. Тя е част от новосъздадения сайт на марката www.heinekenmusic.bg. Всеки, включил се в турнето на Heineken, получава специална VIP карта, която може да активира през музикалния сайт. Именно картата е ключът към augmented reality и наградите на Heineken. От дветете й страни са изобразени специфични символи – глиф и цифров код, които регистрират участието на всеки потребител.

Необходимо е единствено картата да се постави пред уеб камерата на компютър, така че да се фиксира т.н. глиф върху визията на екрана. Успешното разпознаване на глифа в сайта, стартира 3D анимация, внесена във флаш видео, като същевременно се валидира кодът за участие в играта. Водени от идеята за уникално забавно изживяване за феновете на бирата и музиката, генерирано чрез новите технологии, Heineken създават платформата Heineken Star World Tour. Цялостната разработка на augmented reality модула и 3D анимацията отнемат 2 месеца на агенция AKQA.

Това лято Heineken Star World Tour обикаля Черноморието с Алекс Раева и DJ Doncho и всеки, който се включи в турнето, ще има възможността да получи VIP карта. Шестима късметлии ще спечелят голямата награда – пътуване до Heineken Music Hall.

За своите летни партита Heineken залага и на други интерактивни забавления от сферата на технологиите. Специален IVS проектор посреща на всяка лятна парти дестинация от Heineken Star World Tour феновете на бирата, което им носи допълнителни музикални награди.

Коментар