28.07.2010 г., София – Най-международната марка бира Heineken, с доказана дългогодишна история и традиции в музикалните събития по цял свят, тази година се включи в глобалната платформа Heineken Star World Tour. Напълно в синхрон с иновативния си дух и амбицията да създава неочаквани и вдъхновяващи музикални моменти за своите фенове, Heineken залага на атрактивни технологии в новата си кампания.
За първи път у нас Heineken внася новаторската технология augmented reality*. Тя е част от новосъздадения сайт на марката www.heinekenmusic.bg. Всеки, включил се в турнето на Heineken, получава специална VIP карта, която може да активира през музикалния сайт. Именно картата е ключът към augmented reality и наградите на Heineken. От дветете й страни са изобразени специфични символи – глиф и цифров код, които регистрират участието на всеки потребител.
Необходимо е единствено картата да се постави пред уеб камерата на компютър, така че да се фиксира т.н. глиф върху визията на екрана. Успешното разпознаване на глифа в сайта, стартира 3D анимация, внесена във флаш видео, като същевременно се валидира кодът за участие в играта. Водени от идеята за уникално забавно изживяване за феновете на бирата и музиката, генерирано чрез новите технологии, Heineken създават платформата Heineken Star World Tour. Цялостната разработка на augmented reality модула и 3D анимацията отнемат 2 месеца на агенция AKQA.
Това лято Heineken Star World Tour обикаля Черноморието с Алекс Раева и DJ Doncho и всеки, който се включи в турнето, ще има възможността да получи VIP карта. Шестима късметлии ще спечелят голямата награда – пътуване до Heineken Music Hall.
За своите летни партита Heineken залага и на други интерактивни забавления от сферата на технологиите. Специален IVS проектор посреща на всяка лятна парти дестинация от Heineken Star World Tour феновете на бирата, което им носи допълнителни музикални награди.