Тайванската компания Asus, пионер на пазара за нетбуци, очаква намаляване на продажбите през третото тримесечие на годината. Компанията планираше да продаде 1,6 милиона броя от своите мини лаптопи, но сега ще трябва да се задоволи с 1,4 млн., съобщи digitimes.com.
За сравнение, през първото тримесечие Asus достави 1,6 милиона нетбука, а през второто продажбите намаляха със 100 хиляди. Трендът надолу ще се запази и през третото тримесечие.
Спадът е факт, въпреки че през този сезон принципно се наблюдава растеж. Основна причина за това е епълският таблет iPad. По данни на IDC, през второто тримесечие компанията от Купертино е продала 3,27 милиона таблета. Излиза, че за три месеца Apple е пласирала повече таблети, отколкото нетбуци е продала Asus за половин година.
И по-рано анализаторите прогнозираха, че iPad ще доведе до спад в продажбите на нетбуци. Когато през януари представи iPad, Стив Джобс описа устройството като нещо средно между смартфон и нетбук, но по-подходящо за уеб сърфиране от нетбука, който по презумпция е интернет устройство. И действително, iPad засегна продажбите на нетбуци, но не се отрази на бизнеса с лаптопи на Apple.
Според Forrester Research, през 2012 година таблетите за първи път ще изпреварят нетбуците на американския пазар, а година по-късно ще излязат и пред настолните компютри. Много американци виждат в iPad преди всичко четец на електронни книги, но в сравнение с класическите подобни устройства – като Kindle на Amazon, епълският таблет има много други функции.