Facebook е най-опасната социална мрежа за американските компании. Причината за това е нейната висока популярност сред служителите, които губят голяма част от работното си време в мрежата. Това води до разпространение на вируси, изтичане на конфиденциална информация и финансови загуби, твърди антивирусният разработчик Panda Security.
Само за един месец, юли 2010 г., всяка трета от неголемите американски компании е претърпяла вирусна атака през социална мрежа, се посочва в „Social Media Risk Index”, изготвен от Panda. В 23% от компаниите са изтекли конфиденциални данни чрез подобен ресурс.
Индексът на рисковете е съставен след допитване на служителите и мениджърите на компаниите. Три четвърти от анкетираните са посочили като на-големи вреди от социалните мрежи инфектирането с вируси на фирмените компютри, загубата на данни и на производителност, както и проникването в личния живот на членовете на мрежата.
Половината респонденти пък смятат, че социалните мрежи могат да влошат репутацията, а други 29% обръщат внимание на намалената производителност на оборудването и компютърните мрежи.
Въпреки всички негативи, използването на социални мрежи в средния и малък бизнес не намалява. 78% от фирмите разчитат на тях за научни изследвания, разузнаване на конкурентите, подобряване на качеството на обслужване на клиентите, PR и маркетингови инициативи, както и за разработки.
Активни акаунти в най-популярната и най-опасната социална мрежа – Facebook, имат 69% от служителите. Следват Twitter (44%), YouTube (32%) и LinkedIn (23%).