Google е успял да заздрави позициите на пазара за реклама в интернет търсенето през миналата година, въпреки натиска от страна на глобални и регионални конкуренти.
По данни на iSuppli, приходите на компанията в сегмента възлизат на 25,4 млрд. долара, което е ръст от 20,2% спрямо предходната година. Делът на Google на този пазар е нараснал от 81% до 83%, твърди анализаторската компания.
Очакваше се Google да пострада от търсачката Bing на Microsoft и от ръста на някои регионални системи в Китай, Русия и Южна Корея. Това обаче не се случи, дори напротив – Google утвърди лидерството си в рекламата при интернет търсене, отбелязва iSuppli.
Като цяло, пазарът е достигнал 30,4 милиарда долара през 2010 година, което е ръст от 17%. Наблюдава се сериозно подобряване на динамиката на ръста спрямо 2009-та година.